به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید افزود: در تلاش برای حمایت از تولید و اشتغال هستیم آنچه بر فضای کارگروه حاکم است منع اجحاف از سوی دستگاه های اجرایی بر واحدهای تولیدی است.
وی تاکید کرد: اما با این حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی ؛ نباید به فرار از پرداخت حق و حقوق دولتی منجر شود.
استاندار زنجان گفت: بیشتر بحث های موانع تولید بدهی به حوزه مالیات، تامین اجتماعی و دستگاه های خدمات رسان اعم از آب، برق و گاز است.
دوریش امیری به پرداخت نکردن پنج دوره مطالبات دستگاه های خدمات رسان از سوی گلخانه های استان زنجان اشاره کرد و یادآورشد: به تاخیر انداختن این مطالبات و یا فرار کردن از آن مطلوب نیست، زیرا موجب سلب اعتماد از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید می شود.
وی خاطرنشان کرد: در این کارگروه به دنبال حمایت، پشتیبانی، رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی هستیم و انتظار داریم تولید کنندگان از این حمایت سوء استفاده نکرده و حق و حقوق دولت را پرداخت کنند.
استاندار زنجان به بیمه کارگران معدن اشاره کرد و افزود: کارگری که در معدنی کار می کند باید بیمه شود چرا که شغلی پرحادثه و در معرض آسیب و خطر قرار دارند.
به گزارش ایرنا، در چهل و هشتمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان، طرح مشکلی از سوی تامین اجتماعی استان درباره اینکه برخی از کارفرمایان معادن در مدت بهره برداری نسبت به رعایت ماده 28 و 39 قانون تامین اجتماعی اقدام نمی کنند و بدلیل عدم رعایت ماده 37 قانون این سازمان پس از واگذاری معادن به اشخاص دیگر امکان وصول و بیمه کارگران مهیا نمی شود، پرداخته شد.
و استاندار زنجان دستور داد این طرح در دستور کار شورای معادن استان زنجان قرار گیرد و تامین اجتماعی موضوع را مطرح و مستندات ارائه کندو در این جلسه تصمیم گیری شود.
استاندار زنجان درباره این موضوع که خرید بسته های شرکت پارس پرند دیبا مشمول هشت درصد بیمه می شود یا نه دستور داد، اگر مساله فراگیر نیست، این موضوع جنبه حقوقی دارد که باید توسط کارشناسان حقوقی اسناد و مدارک با جنبه حقوقی رسیدگی و به مشکل حل و تصویب شود.
اگر مساله فراگیر و شامل حال دیگر واحدهای تولیدی است، به تهران منعکس شود تا مشکل سایر واحدهای تولیدی در این باره نیز حل شود.
در ادمه این جلسه صدور مجوز برای واحدی برای تولید اسید سولفوریک بررسی شد.
7325/8068
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده:اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.