مسعود بیات منش روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای احداث یک کیلومتر راه روستایی با قیمت های کنونی 300 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد و در حقیقت با 20 میلیارد تومانی که سالانه برای پروژه های راه روستایی این استان تخصیص می یابد در حدود 65 کیلومتر راه باید احداث شود.
وی یادآوری کرد: هم اکنون پنج هزار و 700 کیلومتر راه در این استان وجود دارد که از این میزان چهار هزار و 100 کیلومتر آن راه روستایی ، یکهزار و 600 کیلومتر آن راه اصلی ، فرعی ، بزرگراه و آزاد راه را شامل می شود.
به گفته این مسئول، به تفکیک 200 کیلومتر آزاد راه، 400 کیلومتر راه اصلی ، 100 کیلومتر بزرگراه 900 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد که ارزش مجموع راههای استان پنج هزار میلیارد تومان است.
بیات منش افزود: با توجه به وضعیت کنونی و برای اجرای پروژه های این بخش در سطح استان تعریف شده به 1000 میلیارد تومان دیگر نیاز دارد و با تحقق آن علاوه بر توسعه و پیشرفت به ویژه ترافیک را کاهش می دهد.
وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته260 کیلومتر بزرگراه، 230کیلومتر راه اصلی، 70 کیلومتر راه فرعی احدا و علاوه بر آن نیز 300 کیلومتر راه روستایی و بهسازی و آسفالت شود و که با احتساب قیمت روز آن 1000 میلیارد تومان است
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته این پروژه ها در مدت چهار یا پنج ساله این پروژه ها به اتمام برسد و تحقق این کار در گرو تامین اعتبارات لازم آن است.
وی خاطر نشان کرد: بطور میانگین سالانه 30 میلیارد تومان اعتبارات ملی به استان تخصیص می یابد و با این میزان مبلغ باید نسبت به احداث راههای بزرگراه، اصلی، راههای فرعی و روستایی از منابع استانی مبادرت شود.
بیات منش خاطر نشان کرد: برای احداث یک کیلومتر راه اصلی و احداث باند دوم سه میلیار تومان می خواهد، یعنی از 30 میلیارد تومانی منابع ملی استان سالانه باید 10 کیلومتر راه باید احداث شود و این در حالی است برای ساخت سالانه 50 کیلومتر راه برنامه ریزی شده است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.