علیرضا جزء قاسمی روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه افزود: آب آشامیدنی تعدادی روستا در شهرهای زنجان، صائین قلعه، آببر، ماهنشان و دندی توسط شرکت آب و فاضلاب شهری تامین می شود.
به گفته وی،آب آشامیدنی 11 روستا در حاشیه شهر زنجان توسط آب و فاضلاب شهری تامین می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان اظهار کرد: مصرف آب آشامیدنی در برخی از این روستاها هشت برابر میزان مصرف آب آشامیدنی شهرهاست که هزینه ای نیز از این بابت بابت پرداخت نمی کنند.
جزء قاسمی یادآورشد: آب آشامیدنی را برای توزیع آب شرب روستاها در اختیار شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار می دهیم و تاکنون هزینه ای از سوی این شرکت پرداخت نشده است.
وی با بیان اینکه مصرف آب آشامیدنی در بخش روستایی فوق العاده بی رویه است، افزود: با توجه به کاهش بارندگی ها وضعیت موجود نگران کننده است و با این روند مصرف شاید نتوانیم آب آشامیدنی برخی از روستاها را تامین کنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان تاکید کرد: مصرف آب آشامیدنی در روستاها معقول نیست و کنترلی نیز در این باره وجود ندارد، چنانچه مصرف معقول شود، مشکلی در تامین آب آشامیدنی برخی از روستاهای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان وجود نخواهد داشت.
وی یادآورشد: امسال به روستای همایون شهرستان زنجان آب آشامیدنی دادیم که توافق شد این میزان آب سه لیتر در ثانیه باشد، اما این میزان فقط در یک ماه رعایت شد و بعد از آن برای این میزان آب اعتراض شد که در حال حاضر 6 لیتر در ثانیه به این روستا آب تزریق می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 725 هزار نفر در 21 شهر استان زنجان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان هستند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.