علی وقفچی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در مورد سوال از رئیس جمهوری به دنبال این نیستیم که افزایش تعداد امضا کنندگان را داشته باشیم، چون نیاز به امضای 74 نفر دارد در حالی که 130 نفر آن را امضا کرده اند.
وی یادآورشد: علاوه بر این 180 نفر از نمایندگان از سلایق و جناح های مختلف سیاسی، امضا کرده اند و بر اجرای ماده 202 قانون آئین نامه داخلی مجلس تاکید دارند و همه مصر هستند و حتی تعدادی از نمایندگان به این نتیجه رسیده اند که اگر ارجاع نشود، از مسببان این موضوع به کمیسیون اصل 90، شکایت کنند.
وقفچی به معرفی مدیرکل جدید آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: جمع بندی فرهنگیان این استان بر این بود که از میان 15 هزار نفر به حتم شایستگی و لیاقت کمک به این عرصه را دارد و ضرورتی برای اینکه وقتی در استان این ظرفیت وجود دارد، از سایر استان ها وارد شوند، نیست.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت:وقتی می گوییم مخالف مسئولان غیر بومی هستیم، بیشتر مخالفت با این نگاه است که مدیران پروازی حاضر نشوند، کسانی که در استان نبوده اند و زحمتی برای آن نکشیده اند و لیاقت خود را نشان نداده اند و یکباره از خارج از استان برای کسب مسئولیت وارد شوند.
وی خاطرنشان کرد: معتقدیم زمانی که در استان ما افراد توانمند حضور دارند، خارج از استان و حتی پایتخت نباید کس دیگری وارد شود.
وقفچی ادامه داد: اگر مسئولی را برای تصدی پستی در این استان پیشنهاد کنیم، به حتم ناظر بر عملکرد وی خواهیم بود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به ساماندهی چند شغله ها در کشور اشاره کرد و گفت: از سویی باید از اشتغال مجدد مسئولان بازنشسته و بازنشستگان به کار گرفته شده جلوگیری کرد و از سوی دیگر باید در مقابل اشتغال یک شخص در چند پست و مقام مختلف ایستاد.
وی اضافه کرد: معتقدیم اگر خواهان ساماندهی اشتغال در کشور هستیم، باید از استمرار فعالیت چند شغله ها و رواج نگرش اشتغال در مناسب دولتی جلوگیر کرد.
وقفچی به حضور خود در کمسیون تلفیق بودجه اشاره و ابراز کرد: در ابتدا به نظر می رسید که سهم زنجان از بودجه سال 97، به نسبت سایر استان ها کمتر پیش بینی شده است، اما با ارزیابی های انجام شده متناسب با ظرفیت ها، نیروی انسانی و پروژه های عمرانی موجود، این رقم پیش بینی شده نزدیک به واقعیت بود.
هفته گذشته «هادی احمدنیا»، به عنوان سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان منصوب شد.
شعار وقفچی در زمان انتخابات، ساماندهی چند شغله ها بود.
وقفچی از زمان دولت یازدهم موضوع سوال از رئیس جمهوری را پیگیری می کند اما هنوز این مساله به مرحله اجرا نرسیده است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.