به گزارش ایرنا، هدایت صفری شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای مدیران استان در شهرستان خرمدره افزود: شاخص اصلی توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی مددجویان تحت حمایت این نهاد زمینه‌سازی برای مداخله و مشارکت خیران در فرآیند خدمت‌رسانی به جامعه هدف آن است.
وی اظهار کرد: خروجی اثربخش کار کمیته امداد در حوزه توانمندسازی با کار جهادی، مجاهدانه و ارزشی محقق می شود و باید با تحلیل، ارزیابی صحیح برنامه‌ها مزیت رقابتی در بخش‌های مختلف به‌منظور بهبود مستمر در کار و دستیابی به اهداف توانمندسازی این نهاد باکار جمعی و تیمی ایجاد شود.
صفری ، شاخص مهم دیگر در توانمندسازی خانوارهای مددجویی تحت حمایت این نهاد را ایجاد شغل عنوان کرد و افزود: باید با شناسایی استعداد، توانمندی گروههای مختلف و هدایت آنها به سمت تولید و اشتغال روحیه خوداتکایی آنها تقویت شود.
وی خاطرنشان کرد: با شناسایی پتانسیل‌های موجود در شهرستان خرم دره در حوزه ایجاد طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان برای مددجویان مستعد شناسایی‌شده فعالیت جدی‌تری انجام شود.
هم اکنون سه هزار و 200 یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان قرار دارند و میانگین سرانه دریافتی ماهانه ایتام نیز از محل کمک حامیان بیش از 259 هزار تومان و فرزندان محسنین بیش از 130 هزار تومان است
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار ، 17هزار سالمند ، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.