اصغر وثوق روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون پرداخت بیمه ها در مورد خدمات ارائه شده در کلینیک مهرانه بازه زمانی بیشتری را شامل می شود و این موضوع ارائه خدمات را با مشکل مواجه می کند.
وی اظهار کرد: هم اکنون برخی از داروهای مورد نیاز بیماران سرطانی از شمول بیمه سلامت خارج شده و این وضعیت هزینه های این اقلام را افزایش داده به طوری که طی فروردین امسال فقط چهار مورد نسخه بالای پنج ملیون تومان وجود داشت که این تعداد آبان امسال به 34 مورد با مبلغ یاد شده رسیده است.
وثوق افزود: مردم خیر و نوعدوست این استان ماهانه 600 میلیوم تومان به این انجمن کمک می کنند که این مبلغ بطور کامل نیز هزینه های درمانی بیماران تحت پوشش را نمی دهد که در صورت 2 برابری شدنکمک ها چشم انداز بهتری وجود دارد.
و ی بیان کرد: هم اکنون مجهزترین و مدرن ترین بخش شیمی درمانی کشور در این استان به همت این انجمن (مهرانه) به صورت آزمایشی راه اندازی شده که مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی صادر شده و برای افتتاح رسمی مجوز لازم ان باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان صادر شود.
مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مهرانه استان زنجان ادامه داد: هم اکنون روزانه بین 20 تا 26 بیمار در بخش شیمی درمانی کلینیک مهرانه پذیرش می شوند که این مهم به کاهش مراجعه بالای بیماران در بیمارستان ولی عصر زنجان منجر شده است.
وی اظهار کرد : طبق برنامه ریزی انجام گرفته این انجمن برنامه ای برای توسعه بخش های مختلف این انجمن ندارد و فقط بخش آزمایشگاه مهرانه واقع در جنب شمی درمانی در آینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد.
وثوق خاطر نشان کرد: افتتاح آزمایشگاه این مجموعه می تواند به ارائه خدمات بهتر به بیماران منجر شده و مراجعه انها را به مکان های دیگر کاهش دهد.
به گزارش ایرنا، مرکز تشخیصی درمانی تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه برای برآورد نیازهای بیماران مبتلا به سرطان، در زمینی به مساحت 18 هزارو 900 مترمربع طراحی و احداث شده و از این وسعت، 12 هزار مترمربع به فضاهای تحقیقاتی، آموزش و پیشگیری، تشخیصی و درمانی و همچنین 1800 مترمربع نیز به فضای اقامتی (مهمانسرا) اختصاص داده شده است.
مجموعه مهرانه از سال85 تاسیس شده و مرکز رادیوتراپی آن سال 93 آغاز به کار کرده است.
طی آذر سال 93 تا اواخر شهریور امسال 2 هزار و 300 بیمار در مرکز رادیوتراپی مهرانه پذیرش و به ارزش 12 میلیارد تومان خدمات به بیماران تحت پوشش ارائه کرده که 45 درصد انها خارج از استان بوده است
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.