محمدنقی صالحی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: قبل از دولت یازدهم،20 مرکز فعالیت داشت، در این مدت با تلاش های شبانه روزی، تعداد این مراکز به 29 مرکز افزایش یافته است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان گفت: با ارتقای سطح فعالیت های فرهنگی، جذب و فعالیت اعضا از 5هزار و 800 عضو در سال 93 به نزدیک 16 هزار عضو رسیده است.
صالحی تاکید کرد: توسعه مراکز، ترویج فرهنگ آموزش استاندارد کودکان، وجود نیروهای متخصص و محتوای مناسب با رده های سنی مختلف، باعث افزایش نزدیک سه برابری اعضا در این کانون شده است.
وی با اشاره به اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در رده های سنی کودک و نوجوان، خاطرنشان کرد: این فرهنگ با وجود گسترش فعالیت های کانون پرورش فکری با محوریت کتابخوانی، بیش از پیش در سطح جامعه ترویج پیدا کرده است.
به گزارش ایرنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان فرهنگی و هنری است که برای پر کردن خلا آثار و محصولات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، در دی‌ماه ۱۳۴۴ فعالیت خود را آغاز کرد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای گسترده‌ترین شبکه کتابخانه های کودکان و نوجوانان و نیز از برجسته‌ترین تولیدکنندگان و ناشران کتاب‌های این کودکان و نوجوانان در ایران به شمار می‌رود.
در دولت یازدهم توجه گسترش مراکز فرهنگی این کانون در مناطق حاشیه نشین، کم برخوردار و شهرهای محروم رشد چشمگیری داشته است و به این موضوع توجه ویژه ای شده است.
3216/8068
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.