سجاد صنعتی منفرد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با هدف ساماندهی نظام مالکیت منازل مسکونی روستایی، تاکنون 47 هزار و819 فقره سند مالکیت روستایی و پنج هزار و420 جلد سند برای شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت، توسط بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد در این استان صادر شده است.
وی یادآوری کرد: بنیاد مسکن به بحث صدور سند مالکیت واحد های روستایی تاکید جدی دارد و تاکنون در این زمینه موفق عمل کرده و به نوبه خود استقبال گسترده مردم را بدنبال داشته است.
صنعتی منفرد افزود: صدور اسناد مالکیت روستایی نقش بسزایی در وسعت بخشیدن به مالکیت های مسکونی را داشته و انگیزه لازم برای سرمایه گذاری در روستاها را فراهم می کند.
این مسئول ادامه داد: واگذاری اسناد مالکیت روستایی زمینه را برای دریافت تسهیلات بهسازی مسکن فراهم می‌کند و در واقع یک پشتوانه برای روستائیان بشمار می‌رود.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ، هویت بخشی به مالکیت خصوصی، کاهش مشکلات به ویژه برخوردها و نزاع های اجتماعی مربوط به اراضی، جذب تسهیلات مالی در روستاها، گسترش فیزیکی و مبتنی بر برنامه‌ریزی، بهبود کیفیت مسکن روستایی، ارتقای جایگاه نهادهای محلی ،تقویت و نظارت های دولت در مدیریت اراضی روستایی را از جمله مزایای صدور اسناد مالکیت در روستاها برشمرد.
وی بیان کرد: بهره مند شدن مالک از مزایای سند مالکیت در اخذ تسهیلات ،استفاده از آن بعنوان وثیقه و جلوگیری از بروز اختلافات ملکی اهمیت ویژه ای دارد.
صنعتی منفرد افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با رسمیت بخشیدن به مالکیت ساکنین بافت روستاها، افزایش انگیزه جهت پایداری سکونت در روستا، بهره گیری مناسب تر روستائیان از دستگاههای دولتی برای سرمایه گذاری و ایجاد امنیت قضایی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک اقدامات موثری را در زمینه صدور سند اماکن روستایی انجام داده است.
وی خاطر نشان کرد: صدورسند واحدهای مسکونی روستایی برای خانوارهای روستایی هزینه چندانی ندارد و متقاضیان می توانند برای صدور سند به بنیاد مسکن مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا ، بر اساس سرشماری سال 95 جمعیت این استان در نقاط شهری 711 هزار و 177 و در نقاط روستایی 346 هزار و 284 نفر شمارش شده است و استان 905 روستای دارای سکنه دارد که از این تعداد 730 روستا بالای 20 خانوار هستند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.