حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت وزش باد از مناطق فرودگاه، قیدار و شهر زنجان نیز به ترتیب با سرعت 72 ،68 و 65 کیلومتر بر ساعت ثبت شد که هم اکنون وزش باد شدید در قیدار و گرماب نیز با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.
وی یادآوری کرد: هم اکنون آسمان این استان ابری است و بتدریج برف و باران بیشتر مناطق بویژه ارتفاعات و مناطق کوهستانی را را فرا می گیرد.
سلطانی افزود: بر اساس پیش بینی ها، بارشها در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به شکل برف خواهد بود و علاوه بر آن کاهش دید افقی در مناطق یاد شده بویژه گردنه ها به وقوع خواهد پیوست.
وی اظهار کرد: بارش ها برای روز /سه شنبه/ نیز بصورت پراکنده ادامه دارد و علاوه بر ان دمای هوای از امروز/دوشنبه/ نیز بین سه تا پنج درجه کاهش خواهد یافت و همین روند تا پایان هفته جاری نیز ادامه دارد.
این کارشناس ادامه داد: در 24 ساعت گذشته، قیدار با پنج درجه و آببر طارم با دمای 24 درجه سردترین و گرمترین ایستگاههای هواشناسی این استان بودند و دمای کنونی شهر زنجان نیز 9 درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت 2 درجه کاهش نشان می دهد.
وی خاطر نشان کرد: در 24 گذشته دمای کمینه و بیشنیه شهر زنجان نیز بین هشت و 18 درجه بالای صفر بوده است.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.