به گزارش ایرنا، هدایت صفری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای امسال تاکنون در زمینه فرش، تابلو فرش و گلیم 2 میلیارد و 984 میلیون تومان عاید مدجویان تحت حمایت این نهاد شده است.
وی اظهار کرد: یکی از طرح‌های مهم این نهاد در حوزه مشاغل خانگی طرح‌ اشتغال‌ فرش‌بافی است که این طرح از طریق پرداخت تسهیلات پنج ‌تا هفت میلیون تومانی برای مددجویان مستعد تحت حمایت استان زنجان اجرا می‌شود.
این مسئول ادامه داد: هم اکنون یکهزار و 971 طرح فرش‌بافی فعال برای مددجویان تحت حمایت این نهاد وجود دارد و این مهم توانسته به اشتغال گروه های هدف منجر شود.
وی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در مناطق روستایی و محروم به‌منظور توسعه طرح فرش‌بافی و اثربخش شدن اجرای این طرح در اقتصاد خانوارهای مددجویی ساکن این مناطق را از برنامه‌های دیگر این نهاد در حوزه اشتغال بیان کرد.
استان زنجان از مناطق مستعد برای ایجاد و توسعه مشاغل خانگی درزمینهٔ فرش‌بافی است و در این حوزه فعالان بی شماری در مناطق روستایی و کارگاه های مختلف مشغول به کار هستند.
دست اندرکاران کمیته امداد استان نیز با شناسایی مددجویان مستعد به‌ویژه زنان سرپرست خانوار مسیر بهتری را برای ایجاد فرصت‌های شغلی در قالب مشاغل خانگی به ویژه فرشبافی فراهم کرده اند.
این اقدام موجب می شود، در کنار فراهم کردن زمینه خوداتکایی توانمندی خانوارهای مددجویی تحت حمایت کمیته امداد، نشاط و پویایی در این جامعه هدف بیش از گذشته ارتقا یابد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار ، 17هزار سالمند ، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.