محمد تقی فتحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با جمع آوری کمک های مردمی و جذب کمک از استان و ستاد دیه سه میلیارد و 70 میلیون تومان از بدهی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی ابهر پرداخت و این زندانیان آزاد شدند.
رئیس دادگستری شهرستان ابهر اظهار کرد: پرداخت مبلغ بدهی محکومان در پرونده های مالی در بیشتر مواقع به این صورت انجام می گیرد که مقداری از این بدهی توسط خیران، قسمتی توسط ستاد دیه پرداخت و بخشی توسط طلبکاران بخشیده می شود.
وی تاکید کرد: در اواخر ماه رمضان امسال مانند گذشته جشن گلریزان برگزار شد که خوشبختانه مردم نوعدوست شهر ابهر با حضور گسترده و کمک های خود در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مشارکت کردند و بر اساس قولی که به مردم داده شده بود چندین برابر این کمک ها از استان جذب شد.
فتحی تصریح کرد: از سه میلیارد و 70 میلیون تومان بدهی پرداخت شده حدود 407 میلیون تومان آورده خود محکومان بوده است و بیش از 300 میلیون تومان بیمه ها پرداخت کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: کمک بلاعوض ستاد دیه کشوری 408 میلیون تومان بوده است و 600میلیون تومان را نیز بانک های عامل و صندوق تامین خسارت های بدنی و کمیته امداد در قالب وام های کم بهره یا بدون بهره به محکومان پرداخت کرده است.
وی یاد آور شد: بسیاری از طلبکارن نیز در این امر خیرخواهانه از حق خود گذشت کردند که در حدود 740 میلیون تومان را شامل شد و 89 میلیون تومان ستاد دیه استان کمک بلاعوض برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی شهرستان ارائه کرده است.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.