سیدرضا موسوی مشکینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تعداد قوچ و میش های این منطقه حفاظت شده با 6درصد افزایش از 678 راس سال 95 به 719 راس در سالجاری رسیده است.
وی اظهار کرد: تعداد کل و بزهای موجود در منطقه حفاظت شده انگوران در مقایسه با پارسال 15 راس کمتر شد و چون تمرکز در این سرشماری بر قوچ و میش ها بود بنابراین توجه زیادی به کل و بزها نشده و به حتم شمار آنها بیشتر از 75 راس خواهد بود.
به گزارش ایرنا، سرشماری از دوشنبه /27 آذر جاری/ به مدت سه روز و با حضور 35 نفر و در قالب چندین اکیپ جداگانه، انجام شد.
منطقه حفاظت شده انگوران با مساحتی برابر با 92 هزار و 297 هکتار از سال 1349 تحت حفاظت قرار گرفته است.
پوشش گیاهی منطقه بطور عمده از لاله واژگون، درمنه، چوبک، گون، کلاه میرحسن، لاله، شقایق، کما، مرزه، شکر تیغال، گل حسرت به همراه درختان و درختچه هایی نظیر بنه، بادام، خینجوک، شیرخشت، زرشک، گردو و سنجد تشکیل شده است.
این منطقه زیستگاه مناسبی برای قوچ و میش ارمنی و پازن و دیگر گونه های جانوری ازجمله خرس قهوه ای، روباه معمولی، سیاه گوش، سمور سنگی، کبک دری و چیل، باقرقره، سار، دال، شاه بوف، غاز خاکستری، تنجه، آنقوت، حواصیل، خوتکا، اگرت بزرگ، افعی زنجانی، لاک پشت افغانی و ماهیانی چون سفید رودخانه ای، سس، زرده پر و اسبله است.
پناهگاه حیات وحش انگوران نیز که در جنوب شرق منطقه حفاظت شده انگوران واقع شده از سال 1349 به حفاظت درآمده و از سال 1354 نیز به پناهگاه حیات وحش تبدیل شده و دارای مساحت 29 هزار و 833 هکتاری است.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.