علاء الدین کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 10 نفر از این محکومان از بانوان بودند.
وی خاطرنشان کرد: ستاد دیه کشور و این استان در قالب تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض تا کنون قریب 64 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان کمک کرده اند.
کریمی با اشاره به بدهی 183 میلیارد و 278 میلیون ریالی کل این محکومان، تاکید کرد: از این میزان بدهی 88 میلیارد ریال توسط شاکیان بخشیده شده است.
وی افزود: از مبلغ کل بدهی نزدیک 18 میلیارد ریال نیز آورده محکومان بوده است و نزدیک هفت میلیارد ریال نیز خیران زنجانی به طور موردی برای آزادی این مددجویان کمک کرده اند.
کریمی افزود: تا آبان سال جاری نزدیک 500 نفر از مددجویان با شرکت در دوره های مهارت آموزش فنی و حرفه ای موفق به دریافت گواهی مهارتی شدند.
براساس آمار، طی نیمه نخست سال جاری 38 نفر از مددجویانی که دوره حبس خود را تمام کرده و مدرک مهارت خاصی را دریافت کرده بودند، موفق به استفاده از تسهیلات بانکی به مبلغ 150 میلیون ریال برای اشتغال شدند.
به گزارش ایرنا، باقیمانده مبالغ کمک به زندانیان نیز در سایر زیرمجموعه ها مانند اعسار و پرداخت بیمه هزینه شده است.
هزینه های اهدایی خیران، تنها برای زندانیانی که محکومیت آنها پرداخت مهریه، بدهی مالی، نفقه، حوادث کارگاهی و تصادف است، را شامل می شود.
کمتر از سه درصد زندانیان زنجان را بانوان و بیش از 97درصد از زندانیان را آقایان تشکیل داده اند، همچنین محکومان مواد مخدر و سرقت به ترتیب بیشترین تعداد زندانیان این استان هستند.
3216/6085
خبرنگار : سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.