سلمان داشاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموعه ای از تسهیلات جدید برای پرداخت تا پایان سال جاری، در نظر گرفته شده است که به متقاضیان واجد شرایط تعلق خواهد گرفت.
وی به تشریح نحوه اعطای این تسهیلات پرداخت و یادآورشد: نخستین گزینه دریافت تسهیلات بدون سپرده توسط دارندگان 2 نوع از حساب های تعهدی برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن تا سقف مشخص، است.
داشاد اظهار کرد: در این زمینه، آن دسته از دارندگان حساب های صندوق پس انداز مسکن و صندوق پس انداز مسکن جوانان (حساب های تعهدی) که نوبت دریافت تسهیلات آنها فرا رسیده است می توانند حداکثر به میزان امتیاز متعلقه و تا سقف 500 میلیون و 400 میلیون ریال به ترتیب درمرکز استان و شهرستان ها، «تسهیلات بدون سپرده» دریافت کنند.
مدیرامور شعب بانک مسکن استان زنجان گفت: فردی که موعد دریافت تسهیلات از حساب پس انداز مسکن جوانان برای او فرا رسیده است، 340 میلیون ریال از محل همین صندوق تسهیلات به او تعلق می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: همین فرد می تواند در شهرستان زنجان، 160 میلیون ریال نیز تسهیلات بدون سپرده، همزمان با تسهیلات صندوق جوانان دریافت کند به این معنا که در نهایت، با این 2 فقره تسهیلات، 500 میلیون ریال در قالب تسهیلات خرید مسکن توسط بانک مسکن به این فرد پرداخت خواهد شد.
داشاد ادامه داد: به این ترتیب، دارندگان حساب های صندوق پس انداز مسکن و پس انداز مسکن جوانان، با استفاده از تسهیلات بدون سپرده، می توانند معادل سقف تسهیلات اوراق، قدرت خرید مسکن خود را افزایش دهند.
مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان درباره دومین گزینه متقاضیان خرید مسکن نیز افزود: بر اساس تصمیم جدید بانک مسکن، تسهیلات جعاله 200 میلیون ریالی که در حال حاضر در کنار تسهیلات خرید مسکن ارایه می شود، تا پایان سال جاری تمدید شد.
وی گفت: تسهیلات بدون سپرده به استفاده کنندگان از تسهیلات اوراق مسکن پرداخت خواهد شد و بر اساس این تصمیم بانک مسکن که در چارچوب مصوبات شورای پول و اعتبار به اجرا در می آید، متقاضیان خرید مسکن در صورت دریافت سقف تسهیلات اوراق، چنانچه به شکل انفرادی اقدام کنند می توانند 100 میلیون ریال تسهیلات بدون سپرده نیز در کنار تسهیلات اوراق دریافت کنند.
داشاد خاطر نشان کرد: همچنین متقاضیان چنانچه به شکل تقاضای زوجین، تسهیلات خرید مسکن درخواست کنند، 200 میلیون ریال تسهیلات بدون سپرده، علاوه بر تسهیلات اوراق، به آنها تعلق می گیرد.
مدیر امور شعب بانک مسکن استان زنجان گفت: بر همین اساس در شهرستان زنجان، یک متقاضی تسهیلات 500 میلیون ریالی اوراق مسکن، می تواند 100 میلیون ریال تسهیلات بدون سپرده و در مجموع، 600 میلیون ریال تسهیلات برای خرید مسکن دریافت کند.
وی اضافه کرد: همچنین زوجین در شهرستان زنجان نیز در صورت دریافت 800 میلیون ریال تسهیلات اوراق، می توانند 200 میلیون ریال نیز تسهیلات بدون سپرده و در مجموع یک میلیارد ریال تسهیلات برای خرید آپارتمان از بانک مسکن دریافت کنند.
داشاد ابراز کرد: زوجین در شهرهای کوچک 500 میلیون ریال تسهیلات اوراق جهت خرید مسکن دریافت می کنند و می توانند 800 میلیون ریال تسهیلات ترکیبی شامل تسهیلات اوراق و تسهیلات بدون سپرده دریافت کنند.
وی در ادامه افزود: این تسهیلات جدید (به غیر از تسهیلات جعاله) با نرخ سود 18 درصد و بازپرداخت پنج ساله،‌ ارایه خواهد شد.
داشاد اظهار کرد: قسط ماهانه تسهیلات بدون سپرده 10 میلیون ریالی که به متقاضیان تسهیلات اوراق تعلق می گیرد، 253 هزار و 900 تومان است و قسط ماهانه تسهیلات بدون سپرده 20 میلیون تومانی که به زوجین متقاضی تسهیلات اوراق قابل پرداخت است نیز 507 هزار و 800 تومان است.
به گفته وی تسهیلات جعاله 20 میلیون تومانی با نرخ سود 17.5 درصد و بازپرداخت پنج ساله، ارایه می شود که قسط ماهانه این تسهیلات نیز 502 هزار و 400 تومان تعیین شده است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.