هدایت صفری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: رویکرد کمیته امداد در کنار استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در کمک مادی به نیازمندان، زمینه‌سازی برای استفاده از تخصص آن‌ها در ارائه خدمات درمانی رایگان به مددجویان تحت حمایت این نهاد است.
وی اظهار کرد: هم اکنون 774 بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت این نهاد هستند و استفاده از ظرفیت پزشکان خیر به‌منظور ارائه خدمات درمانی این بیماران هم‌افزایی آن با منابع داخلی این نهاد موجب می‌شود سایر خدمات ارائه‌شده به این گروه از جامعه هدف به‌ویژه در حوزه معیشت و توانمندسازی اثربخش‌تر شود.
صفری افزود: 94 مرکز درمانی در استان زنجان به‌منظور ارائه خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد با این نهاد همکاری می‌کنند.
به گفته این مسئول، به‌منظور ارائه خدمات مطلوب درمانی و بهداشتی به مددجویان تحت حمایت قرارداد همکاری با پزشکان عمومی و متخصص، دندانپزشکی ،کلینیک‌های درمانی، بیمارستان‌ها و مراکز پاراکلینیکی ازجمله رادیولوژی، سونوگرافی و آزمایشگاه در سطح استان زنجان منعقدشده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: هشت هزار و 200 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات بیمه‌ای این نهاد بهره‌مند هستند،که خدمات درمانی ارائه‌شده به مددجویان بهره‌مند مبتنی بر پزشک خانواده در سه سطح پیشگیری، درمان و سلامت انجام می‌شود.
وی بیان کرد: هدف از اجرای طرح پزشک خانواده در کمیته امداد در کنار ارائه خدمات درمانی مؤثر به مددجویان تحت حمایت توجه به سلامت‌محوری خدمات درمانی به‌منظور تحقق اهداف توانمندسازی این نهاد است.
این مسئول خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود با برقراری ارتباط با جامعه پزشکی این استان زمینه مشارکت آنها را در برنامه‌های کمیته امداد و انجام مسئولیت‌های اجتماعی این گروه از جامعه در حوزه کمک به نیازمندان فراهم شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار ، 17هزار سالمند ، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.