ایرج دست نشان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حمل ‌و نقل، سهم قابل ‌توجهی از تولید ناخالص را به خود اختصاص داده، اما چند سالی است که استفاده از حمل ‌و نقل عمومی روند کاهشی دارد و سهم کسانی که از ناوگان عمومی استفاده می‌کنند، سالانه 6 تا هفت درصد کاهش می یابد.
به گفته وی، شرکت های اتوبوسرانی باید طبق شبکه سیرهمنام یا برندسازی اتوبوس، راننده و شرکت با یک نام به جامعه هدف خود خدمات ارایه دهند، ضمن آنکه اتوبوس باید بغل‌نویسی و تابلوی شرکت مادر سردرب دفتر نیز نصب شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: به این ترتیب شاخص‌های ارزیابی تعریف و شرکت‌ها مورد ارزشیابی قرار می گیرند تا پایان سال 97 شرکت‌ها بین سه تا پنج ستاره رده‌بندی می‌شوند.
دست نشان تاکید کرد: طبق این رده‌بندی شرکتی که چهار ستاره باشد نمی‌تواند در تهران اقدام به فعالیت کند و یا شرکت سه ستاره تعداد مسیرهای محدودی خواهند داشت.
وی ادامه داد: برقراری سیستم حمل و نقل مسافر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، لذا لزوم فراهم کردن امکان ارتقای دست اندرکاران و ارائه دهندگان خدمات و رتبه بندی آنان برای انتخاب راحت و آسان استفاده کنندگان از این خدمات است.
به گزارش ایرنا، استان زنجان 67 شرکت حمل و نقل کالا و 35 شرکت و موسسه مسافربری فعال دارد که به صورت یک تا سه منظوره فعال هستند، از این تعداد فقط 14 شرکت مسافربری در شهر زنجان خدمات ارائه می دهند.
182 دستگاه اتوبوس، 335 مینی بوس و 613 دستگاه سواری برای مسافران در استان زنجان خدمات شبانه روزی ارائه می دهند.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و 62 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مقدار، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.