به گزارش ایرنا ، شهرام میرزایی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: لزوم فراگیری اموزش های امداد و نجات در مواقع بروز حوادث مترقبه و غیر مترقه حساسیت ویژه ای پیدا می کند و پس از سپری شدن این دوران به موضوع عادی در جامعه تبدیل می شود.
وی اظهار کرد: بر این اساس جمعیت هلال احمر این استان برای کارکنان 28 دستگاه اجرایی به تعداد یک هزار و 240 نفر اموزش های لازم را ارائه کرده و علاوه بر آن چهار و هزار و 300 نفر در 133 روستا نیز از همین آموزش ها بهره مند شدند.
میرزایی افزود: 11 هزار نفر نیز در قالب طرح خادم 'خـانواده آماده در برابر مـخاطرات ' از آموزش های لازم بهره مند شده اند و در واقع تلاش دسته‌جمعی است برای آموزش خانواده‌های ایرانی، که در برابر مخاطراتی که آنها را تهدید می‌کند، آماده شوند.
وی بیان کرد: برنامه ملی دادس رس (آمادگی دانش آموازان در شرایط سخت ) از دیگر برنامه های مهم این سازمان به شمار می رود که امسال 100 مدرسه برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده که گروههای هدف در قالب تیم های 14 نفره،هشت مهارت امدادی را فرا می گیرند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: با توجه به ارسال اقلام مورد نیاز به مناطق زلزله ده کرمانشاه از این استان طبق هماهنگی انجام گرفته نسبت به جایگزینی اقلام مبادرت شده است.
وی خاطر نشان کرد: برای تجهیز بخش امدادی جمعیت به اعتبار بیشتری نیاز دارد که ضروت توجه دستگاههای متولی امر به این موضوع مهم ضروری است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 15 پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت جمعیت هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشاز: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.