به گزارش ایرنا، رئیس کل دادگستری استان زنجان روز شنبه در این آیین گفت: در جرایم مطبوعاتی، اصل بر این است که متهم یا مرتکب با نیت غیر فردی، غیر منفعت طلبانه و در راستای اصلاح جامعه و رفع ایرادات و اشکالات ممکن است مرتکب جرمی شده و یا اتهامی بر او وارد شود.
جعفر گل محمدی افزود: بر این اساس، قانون، دادگستری را ملزم کرده تا هیأت منصفه مطبوعات را که متشکل از نمایندگان اقشار مختلف جامعه است تشکیل دهد، تا این هیأت بتواند در استنباط موضوع دادگاه را یاری کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه طی چهار سال گذشته فقط یک مورد جلسه رسیدگی به مطبوعات در استان تشکیل شد، اظهار کرد: اکنون مطبوعات و رسانه های این استان به بلوغ فکری و عملی بالایی رسیده اند.
ناصر مقدم افزود: آرامش حاکم بر فضای رسانه ای استان مرهون تعامل خوب مجموعه دادگستری در استان است به گونه ای که تاکنون فضا رسانه ای استان آرام و با طمأنینه خاصی پیش رفته است.
مسیح الله سلطانی، مدیر مسئول روزنامه صدای زنجان و نماینده روزنامه نگاران در هیأت منصفه مطبوعات استان زنجان آرامش حاکم بر فضای رسانه ای استان را ناشی از تعامل بسیار خوب دستگاه قضا در استان زنجان دانست و گفت: اکنون مطبوعات در کشور و استان از نظر مسائل مالی مصیبت زده اند و با مشکلات زیادی در این حوزه درگیر هستند.
حجت الاسلام یوسف فتحی، عضو هیات علمی دانشگاه زنجان و نماینده دانشگاهیان در هیأت منصفه مطبوعات استان نیز در این جلسه مطبوعات و رسانه ها را چشم و گوش جامعه برشمرد و گفت: پایین آمدن میزان توقیف ها در انتشار مطبوعات و رسانه ها ناشی از تعامل خوب و سعه صدر مسئولان است.
وی تصریح کرد: از آزادی مطبوعات و تساهل در برابر رسانه ها، ضرری متوجه جامعه نمی شود هر چند جرایمی نیز ممکن است در این بخش اتفاق بیفتد.
به گزارش ایرنا در این مراسم حسین بابایی، رحمان پرچگانی، یوسف فتحی، حبیب الله افشاریان، مسیح الله سلطانی، محمد صالح آقایی، جعفر محمدی، سید محمد علویون، ابراهیم قاسمی، رزاق محمدی، مهندس سعید خان‌محمدی، مرتضی تمجیدی، سعید آهنی و حجت الاسلام محمد ابراهیم یاوری برای حضور در هیأت منصفه مطبوعات استان زنجان معرفی شدند.
طبق قانون مطبوعات، تعداد اعضای هیأت منصفه مطبوعات در تهران ٢١ نفر و در مراکز استان‌ها ١٤ نفر است که برای مدت 2 سال انتخاب می شوند.
این اعضا از بین گروه‌های مختلف اجتماعی؛ روحانیون، اساتید دانشگاه، پزشکان، مهندسان، نویسندگان و روزنامه نگاران، وکلای دادگستری، دبیران و آموزگاران، اصناف، کارمندان، کارگران، کشاورزان، هنرمندان و بسیجیان انتخاب می شوند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.