به گزارش خبرآنلاین؛ سید بیوک موسوی با بیان اینکه سال گذشته مقرر شده بود تا همه متکدیان، از سطح شهر جمع‌آوری شوند، اظهار کرد: تاکنون و بنا به دلایل مختلف، این جمع آوری در استان محقق نشده است.
وی با تاکید بر اینکه مشکلات گرمخانه متکدیان باید سریعاً برطرف شود، ادامه داد: ساماندهی متکدیان باید با برگزاری جلسات مختلف با هماهنگی و همکاری حوزه ‌های مختلف قضایی و با حضور نماینده استانداری زنجان صورت پذیرد تا در صورت نیاز، این افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار گیرند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه خودداری مردم از کمک به متکدیان باید در جامعه، فرهنگ ‌سازی شود، عنوان کرد: همه مسئولین باید به گونه ای برنامه ‌ریزی و فرهنگ ‌سازی کنند تا مردم از ابراز احساسات و کمک به متکدیان دوره ‌گرد، خودداری کنند؛ به طوری که اگر قرار است کمکی از سوی مردم به افراد مستحق و نیازمند صورت پذیرد، این کمک ها در چهارچوب فعالیت و مشارکت در موسسات خیریه رسمی و عمومی که حضور فعالی در جامعه دارند، متبلور شود.
وی با اشاره به اینکه به کرات مشاهده شده متکدیان پس از جمع ‌آوری، مجدداً به سطح شهر باز می‌گردند، گفت: به نظر می رسد دلیل این امر، تعلل در انجام وظایف از سوی برخی دستگاه های اجرایی مرتبط است؛ به طوری که با دستگاه های اجرایی که از این پس در این راستا کوتاهی کنند، برخوردهای قانونی لازم صورت خواهد گرفت.
معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، خواستار برخورد جدی با افراد متکدی در شهر شد و اظهار کرد: باید مجوز و ابزارهای برخورد سختگیرانه با متکدین از طُرُق قانونی صادر شود و این برخوردها نیز باید به گونه ای باشد تا دیگر حضور این افراد در شهر، مشاهده نگردد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 814176
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.