سید علی شفیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به طور معمول لیست اسامی پیشنهادی در کمیته نام متشکل از 2 نفر استاد دانشگاه، مدیر و معاون اداره کل ثبت احوال و دبیر جلسه مورد بررسی قرار می گیرد.
به گفته وی برخی افراد نیز متقاضی اسامی خاص برای نوزادان خود هستند که در لیست اسامی ثبت احوال وجود ندارد، که در این صورت این نامها در صورت ذکر منبع مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
شفیعی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون فاطمه با تعداد 492 مورد در بین دختران و ابوالفضل به تعداد339 مورد در بین پسران بیشترین نامهای منتخب زنجانی ها برای نوزادان متولد شده این استان را به خود اختصاص داده است.
وی یادآوری کرد: از ابتدای امسال تاکنون 13 هزار و 872 ولادت در این استان ثبت شد که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13 هزار و 826 واقعه بوده است.
شفیعی افزود: طی هشت ماهه امسال در بین دختران به ترتیب فاطمه، زهرا، حلما، نازنین زهرا و زینب و در پسران نیز ابوالفضل، امیرعلی، امیرعباس، حسین و امیرحسین بیشترین نامهای انتخابی خانواده ها بوده است.
وی بیان کرد: زهرا با 353 مورد، حلما با 191 مورد، نازنین زهرا با 178 مورد و زینب با 40 1مورد به ترتیب بیشترین نامگذاری نوزادان دختر متولد شده این استان طی مدت یاد شده را تشکیل می دهد.
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد: اسامی امیر علی با 281 مورد، امیرعباس با 277مورد، حسین با 205 مورد و امیرحسین با 202 مورد در صدر نامگذاری های نوزادان پسر متولد شده این استان طی مدت یاد شده بوده است.
به گزارش ایرنا، تعداد کل واقعه ولادت ثبت شده این استان در سال گذشته 20 هزار و 534 واقعه است که این میزان در مدت مشابه سال قبل 21 هزارو 367 واقعه بود.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.