سرهنگ محمدعلی عظیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین تصادف نیز مربوط به خودروهای سواری و در اتوبان زنجان - قزوین، بوده است.
وی اظهار کرد: طی مدت یاد شده 140 نفر از هموطنان در مسیرهای ارتباطی مختلف این استان بر اثر شدت صدمات و جراحات وارده جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 31 نفر کاهش نشان می دهد.
عظیمی، علت بیشترین وقوع تصادفات رانندگی را ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان وسایط نقلیه ذکر کرد و افزود: خستگی و خواب آلودگی بیش از 40 درصد از حوادث رانندگی در مسیرهای ارتباطی زنجان را شکل می دهد که اغلب نیز به واژگونی خودروها منجر می شود.
عظیمی به واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس در مسیر ارتباطی زنجان - میانه اشاره کرد و یادآور شد: این حادثه روز پنجشنبه /23 آذر جاری/ به دلیل تخطی راننده از سرعت مطمئنه افتاق افتاد که بر اثر آن 2 نفر مصدوم شدند.
وی به همگان توصیه کرد هنگام خستگی و خواب آلودگی از رانندگی خودداری کنند چراکه در غیر این صورت احتمال واژگونی خودرو و به خطر انداختن جان خود، سرنشینان و دیگران، بسیار زیاد است.
جانشین پلیس راه استان زنجان گفت: رانندگان وسایط نقلیه در جاده ها باید با سرعت مطمئنه حرکت از هرگونه سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، عجله و شتاب و نبستن کمربند ایمنی، صحبت با سرنشینان و تلفن همراه، خوردن و آشامیدن و لجبازی با دیگر رانندگان عبوری، به جد خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.