داوود عباسی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی دهه های اخیر میزان جذب دانشجویان و فارغ التحصیلان به طور چشم گیری افزایش یافته است و ارقام موجود هم حکایت از برخورداری از اغلب بیکاران جامعه از تحصیلات دانشگاه خبر می دهد.
وی یادآورشد: زمانی که فارغ التحصیلان دانشگاهی رشد 14 تا 15 برابری دارد اما بازار کار تکان نمی خورد نمی توان انتظار اشتغال برای این فارغ التحصیلان را داشت
عباسی اظهار کرد: این فارغ التحصیلان متخصص شرایط انطباق با بازار کار را ندارند چرا که بازار و تولید همچنان با نظام سنتی حرکت و فعالیت می کند و نمی تواند نیروی فارغ التحصیل با فکر و دانش جدید را جذب کند.
معاون دانشگاه زنجان با بیان اینکه راهکار اصلاح این رویه ایجاد نگاه گلخانه ای در بازار کار است، گفت: هیچ کاری در زمینه ترتیب تجار انجام نشده است، هنوز بازار دست همان تجار 50 سال قبل با همان طرز تفکر و نگاه به بازار است.
وی خاطر نشان کرد: در صورتی که تجار جدید تربیت و وارد بازار کار شوند و کارهای کشور را دنبال کنند، نگرش به نیروی فارغ التحصیل دانشگاهی هم تغییر می کند.
عباسی ادامه داد: در صورتی که زیر ساخت ها آماده شود و حمایت های مالی از گروه های کوچک فارغ التحصیل متخصص ایجاد شود می توان نسبت به شکل گیری بنگاه های اقتصادی کوچک امید داشت.
وی تاکید کرد: انطباق بازار کار با شرایط فارغ التحصیلان ضروری و تحقق این موضوع از عهده دانشگاه ها خارج است.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، یک سوم آمار نیروی بیکار این استان را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.
پیش از این صنعتگران اعلام کرده اند که نیروی فارغ التحصیل دانشگاهی فاقد مهارت و توان لازم برای ورود به حوزه تولید و صنعت است.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.