هیات تکواندو استان زنجان درباره اظهارات معاون اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان توضیحاتی را ارائه کرد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حواشی اخیر با تماس تلفنی چند ماه قبل مدیرکل محترم ورزش و جوانان استان زنجان با یکی از پیشکسوتان تکواندو استان آغاز شد که ایشان طی آن اظهار داشتند:«ابوالفضل خدایی (رئیس هیات تکواندو استان) استعفا دهد در غیر این صورت با استفاده از حدود و اختیارات خود اقدام به  برکناری وی خواهد کرد».

در پی آن، طی مصاحبه انجام شده اصحاب رسانه با دبیر سابق هیات تکواندو استان، علی سپهری نیز هرگونه عزل و نصب را در اختیار مجمع هیات تکواندو دانست که متاسفانه تا کنون مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان با اصرار به خواسته خود از هرگونه مکاتبه، رایزنی و تلاشی برای برکناری ریاست کنونی هیات تکواندو دریغ نکرده اند.

در خصوص ملاک بودن حفظ آبروی پیشکسوتان و قهرمانان برای اداره کل باید اذعان کرد که ابوالفضل خدایی از پیشکسوتان خوشنام تکواندو و تنها داور بین المللی استان است که در طول تاریخ تکواندو استان به دعوت فدراسیون جهانی تکواندو به مسابقات جهانی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران اعزام شده و می‌شود.

موضع علی حمزه پور، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان در خصوص برگزاری نشست خبری ریاست هیات تکواندو استان بسیار دور از ذهن و غیر حرفه‌ای می‌نماید. برگزاری نشست خبری و شفاف سازی و اطلاعرسانی در حوزه فعالیت هر مجموعه‌ای، امری بدیهی است و با عنایت به کارشکنی برخی دوستان و دستاندر کاران در مخدوش کردن عملکرد درخشان هیات تکواندو استان طی ماه‌های اخیر (مانند ملغی کردن برنامه زنده تلویزیونی این هیات در سیمای ورزش و ...) و همچنین دخالت های بی مورد (ارجاع به تلفن یکی از کارشاسان اداره از سوی معاون ورزشی اداره کل که گفتند: « آقای حمزه پور می گوید فلان جلسه داخلی را برگزار ننمایید که در پاسخ به چرایی آن گفته بودند شما میخواهید در آن جلسه به جهت حمایت از آقای خدایی امضا و طومار جمع کنید!!!»)، وظیفه هیات ایجاب می کرد تااطلاع رسانی گسترده‌ای به منظور تنویر افکار عمومی صورت گیرد.  حال سئوال اینجاست: آیا خود اداره کل جهت انجام نشست خبری اخیر با وزارت ورزش و جوانان هماهنگ نموده است؟!!!! تا هیات تکواندو هم به تبعیت از آن با اداره کل هماهنگ نماید.

معاون گرانقدر اداره کل بیان داشتند که هیچ هیاتی تافته جدا بافته نیست و همکاری اداره کل با هیات ها بصورت عمودی است نه افقی.

به جهت تنویر افکار عمومی اعلام میدارد هیات تکواندو همیشه دیدگاهش فراتر از این بوده و در همه زمان حق ولایت اداره کل بر هیات های وزرشی و ولایت مداری و پا بر رکاب بودن هیات ها را سر لوحه امور خود دانسته که موید این حرف بالای 20 مکاتبه از خرداد ماه سال 1396 تا حال بوده(در صورت نیاز به ارائه، تاریخ و شماره نامه ها موجود هست ، تا خدایی نکرده محکوم به دادن اطلاعات خلاف واقع نگردیم) که تمامی آنها بدون پاسخ و بلا تکلیف از طرف اداره کل مانده و در چند ماه اخیر نیز هر دعوتی مبنی بر حضور مسئولین ورزش استان در هیات تکواندو، به دلایلی مستجاب نشده، لیکن اگر قرار باشد هر کاری را که هیات انجام میدهد با مکاتبه و یا هماهنگی معمول گردد با توجه به کثرت فعالیت ها در تکواندو و مشغله دوستان، موجب رنجش خاطر عزیزان و پیشرفت و راهبری کند مجموعه تکواندو خواهد شد.

حمزه پور با اعلام اینکه پس از برگزاری چندین جلسه با ریاست هیات تکواندو استان، در صدد کم کردن حواشی است، اما در همین حال جوان، مدیر کل اداره ورزش و جوانان، در پاسخ به تلاش‌های چند هفته ای ریاست هیات تکواندو برای دیدار با وی، به صراحت گفت: «دیگر برای ما تکواندو تمام شده است».

آمار اعلام شده از سوی ابوالفضل خدایی در نشست خبری در خصوص عملکرد هیات تکواندو در برابر اظهارات خلاف واقع  حمزه پور، معاون اداره کل ورزش و جوانان استان،  به این شرح قابل دفاع است: 

طی شش ماهه اول سال 1396(تاکید می نماید امسال نه سال گذشته)، هیات تکواندو استان زنجان، 8 نماینده (نه به تعبیر جناب حمزه پور، 3 ورزشکار) در مسابقات جهانی و آسیایی در قالب تیم ملی به مسابقات اعزام شدند:

 مسابقات تکواندوقهرمانی نونهالان آسیا که از 15 لغایت 17خرداد96 در هوشیمینه ویتنام (نام بردن از کشور فیلیپین اشتباه لفظی بوده چرا که سال قبل در مسابقات آسیایی فیلیپن قهرمانان استان حائز 4مدال زرین شده بودند) برگزارگردید در این رویداد پر اهمیت 5 نماینده شایسته از استان زنجان در ترکیب تیم ملی افتخار حضور را داشتند که عبارتند از: استاد محمد علوی مربی تیم ملی پسران و شایان رستمی عضو تیم ملی با کسب مدال زرین طلا- استاد نگار مددخانی سرمربی تیم ملی پومسه بانوان و نگارعزیزی عضو تیم ملی با مدال ارزشمند نقره که اولین مدال تاریخی بانوان تکواندو استان در نوع خود در کیورگی بوده وپرستوزینالی عضو تیم ملی که با مدال برنز به استان بازگشتند.

 مسابقات تکواندو قهرمانی نونهالان جهانکه 2 لغایت 5 شهریور96 در شرم‌الشیخ مصر برگزار شد  دو نماینده شایسته و در خور تقدیر از استان زنجان، استاد محمدعلوی مربی تیم ملی و شایان رستمی عضو تیم ملی که با مدال ارزشمند نقره جهان، سبب افتخار زنجان شد.

 مسابقات آسیایی بازیهای داخل سالن در مورخه 31شهریور96 به میزبانی عشق آباد  ترکمنستان که نماینده  و قهرمان ارزنده استان نرگس میناخانی به عنوان عضو تیم ملی بانوان مدال برنز این مسابقات را به گردن آویخت.

لازم به توضیح است تا کنون اداره کل ورزش و جوانان در مجموع از 8 نماینده استان زنجان با این حجم از افتخارات، تقدیر شایسته‌ای به عمل نیاورده است.

در پاسخ به ارائه آمار سال گذشته رئیس هیات گفتنی است، آمار اعلام شده در نشست خبری بر اساس تقویم ورزشی بین‌المللی و شامل یک سال میلادی بوده در حالی که ریاست هیات تکواندو در سال گذشته نیز بر عهده ابوالفضل خدایی بوده است که هیات تکواندو استان زنجان در چند سال اخیر با توجه به عملکرد مطلوب و قابل افتخار 10 پله پیشرفت، از رتبه 17 به 7 در سطح کشور ارتقا پیدا کرده است.

در پایان باستحضار می‌رساند فایل صوتی نشست خبری ریاست هیات تکواندو و دیگر مستندات مورد نیاز در دفتر هیات تکواندو استان جهت ارائه موجود است." تا سیه روی شود هر که در او غش باشد"

"به امید تعالی و بالندگی بیش از پیش ورزش ایران"

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.