به گزارش ایرنا، رسالت اصلی کمیته امداد محرومیت‌زدایی از جامعه و زمینه‌سازی برای ارتقاء سطح معیشتی و اقتصادی خانوارهای مددجویی تحت حمایت این نهاد قرار دارد و در این میان مددجویان تحت حمایت مناطق محروم در اولویت اول دریافت خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف هستند.
هدایت صفری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: خدمات ارائه‌شده به مددجویان تحت حمایت این نهاد از ابتدای امسال تاکنون در مناطق محروم و در قالب کمک به تامین مسکن، خدمات فرهنگی، اشتغال، بهداشت و درمان، معیشت و امور حمایت‌های اجتماعی ازجمله جهیزیه و کمک به ایتام و فرزندان محسنین بوده است.
وی یادآوری کرد: هم اکنون 771 روستای استان زنجان در مناطق با ضریب محرومیت 6 و هفت این استان قرار دارند و بر این اساس هفت هزار و 276 خانوار در 31 دهستان مناطق محروم از خدمات کمیته امداد این استان در بخش‌های مختلف بهره‌مند هستند.
صفری افزود: این نهاد با شناسایی صحیح نیازهای خانوارهای مددجویی تحت حمایت کمیته امداد در بخشهای مختلف و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این استان زمینه شکوفایی اقتصادی جامعه هدف این نهاد در مناطق محروم این استان را فراهم می کند.
این مسئول ادامه داد: رویکرد کمیته امداد این استان در حوزه خدمت‌رسانی به خانوارهای تحت حمایت این نهاد در مناطق محروم توانمندسازی انها با محوریت اشتغال است.
وی اظهار کرد: از مجموع خدمات ارائه‌شده به مددجویان تحت حمایت این نهاد در مناطق محروم بیش از سه میلیارد و 550 میلیون تومان به‌منظور اشتغال‌زایی جامعه هدف این نهاد از ابتدای امسال تاکنون پرداخت‌شده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان خاطر نشان کرد: طی مدت یاد شده سه میلیارد و 550 میلیون تومان خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان تحت حمایت این نهاد در مناطق محروم هزینه شده است.
به گفته وی، بیش از 2 میلیارد و 130 میلیون تومان نیز به‌ منظور تامین مسکن مددجویان تحت حمایت این نهاد در مناطق محروم در قالب ساخت، تعمیر و بهسازی مسکن و ساخت سرویس بهداشتی و حمام از ابتدای امسال تاکنون هزینه شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار ، 17هزار سالمند ، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.