به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مصطفی مرسلی شامگاه چهارشنبه در مراسم دهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد ابهر، افزود: اشکال بزرگ مسئولان ما که وظیفه آگاهی بخشی به جامعه را بر عهده دارند این است که موفق نشده اند تصویر گذشته کشور را به صورت شفاف نشان دهند که چه بوده و چه شده ایم.
وی اظهار کرد: عمق فاجعه عقب ماندگی، فقر و پریشانی چه بود و الان در چه وضعیتی است البته به آن نقطه ای می توانستیم امروزه برسیم و مطالبه به حق نسل امروز است به دلیل ضعف مدیریت نتوانسته ایم.
عضو دفتر مشاوره بین الملل مقام معظم رهبری یادآور شد: ما در عرصه اقتصاد و مدیریت آن و توسعه کمی و کیفی صنعت و احقاق حقوق مردم در شهرها و روستا و عرصه ارتباطات و ایجاد فضاهای سرگرمی برای جوانان و ایجاد چهره های الگو، در برابر سیل خروشان استعدادهای جوانان می توانسیم بهتر از این ها باشیم این که چرا نشده ایم باید با حضور متخصصان آسیب شناسی شود.
وی با تاکید بر وجود جامعیت در یک کشور، تصریح کرد: یک کشور هم ورزش و ورزشکار و باغ و بوستان و کار و زندگی می خواهد، این مردم در مقام دفاع از همه اقشار به صحنه آمده اند و هنر دفاع در کشور ما این بود که حتی اقلیت ها و کسانی که در وضعیت عادی مخالف ما هستند به دلیل حمیت ملی در عرصه دفاع آمدند.
حجت الاسلام مرسلی با اشاره به جامعیت و توجه مقام معظم رهبری به همه موضوعات، خاطرنشان کرد: این کشور همه شئونات خود را می خواهد و نباید یک کشور را در یک بعد خلاصه کرد کشور دانشگاه و حوزه و صنعت و ورزش و حقوق همه آحاد را می خواهد و کشور مجموعه ای از این ها است
وی با اشاره به اینکه به برکت خون شهدا امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت تعیین کننده و تاثیر گذار در منطقه است، بیان کرد: در شهادت همیشه باز است و چنانچه دیدیم شهدای ما در خط دفاع این کشور هر جا نیاز بوده حضور داشته اند.
عضو دفتر مشاوره بین الملل مقام معظم رهبری ابراز کرد: برخی از مشاوران بشار اسد امیدی به نابودی داعش نداشتند و همچنین عراقی ها در شکست داعش بویژه در موصل و یمن نیز این پدیده مبارکی که سقوط چهره های خائن خود را در هفته اخیر شاهد بود، امدادی غیبی بود و خودشان چنین ذهنیتی نداشتند و ناگزیر این جوان خیره سر و بی تدبیر، خام و مبتلا به عقده قبیله ای و فامیلی در عربستان سعودی دیر یا زود به دیوار می خورد و به عقب برمی گردد.
وی با تاکید بر لزوم وجود درایت و تدبیر در اداره یک کشور، تاکید کرد: از درایت مقام معظم رهبری بود که دشمنان فارغ از قدرت بالستیک کشور در بحث هسته ای سرگرم شدند و آنچه که شما می بینید در انتفاضه، صهیونیست ها را به لرزه می اندازد قدرت موشکی است و آنچه که امروز آرامش خواب عربستان را گرفته موشک هایی است که بچه های انصارالله توانسته اند تدارک کنند.
حجت الاسلام مرسلی خاطرنشان کرد: در بسیاری زمان ها مقدمه و لازمه پیروزی دیپلماسی اقتدار و قدرت نظامی است اشتباه نکنید حتی برای پیشرفت های بالاتر هیچ کشوری در شرق و غرب و غیره توان درگیری با ایران را ندارد ما با 15 کشور هم مرزیم و آنچه که است و فقط تهدید است و اگر در برابر تهدید ایستادید عقب می نشینند و اگر ترسیدید پیشروی می کنند شما محکم و متحد باشید تا قدرتمند باشید.
وی ابراز کرد: امروز به دلیل سیاست های نادرست جمعیتی 50 درصد از ظرفیت دانشگاهی ما خالی است و بیکاری تا حد مدرک دکترا پیش آمده است و این کشور با این گستره و وسعت، استعداد خیلی کارها را به ما می دهد.
عضو دفتر مشاوره بین الملل مقام معظم رهبری تاکید کرد: آیا وقت آن نرسیده است عقلای قم بنشینند خط کشی هایی که هرگز نه برای دنیا مفید است و نه برای آخرت، را محو کنند و معیار خدمت باشد، معیار توسعه، صیانت از عزت این کشور باشد تا کی باید در کنار این خط کشی ها نیروهای مفید در خانه بنشینند.
وی یاد آو شد: تا وقتی که این خط کشی های کزایی با نظرهای خطی و سلیقه ای بر مصالح عالی حاکم باشد این کشور رنگ توسعه نخواهد دید و ما امروز نگران دفاع و قدرت دفاعی نیستیم چراکه مقام معظم رهبری با دقت و وسواس تمام در آرایش نیروهای نظامی و تامین دقیق نیازمندی های آنها و توسعه ابزارهای دفاعی قدم برداشته اند.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.