افشین علیخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران زنجان افزود: تیمهای درمانی اضطراری جمعیت هلال احمر کشور با توجه به شرایط و نوع آسیب وارده متفاوت طراحی شده اند که به سرعت وارد منطقه عملیاتی می شوند.
وی اظهار کرد: تیمهای عملیاتی جمعیت هلال احمر پس از وقوع زلزله استان کرمانشاه مشارکت بسیار خوبی داشتند و در اولین شب عملیات نیز بر اساس نیاز منطقه 5 استان مشارکت داشتند که در نهایت به 13 استان ارتقا یافت.
علیخانی افزود: مسولیت تامین سلامت کشور بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، اما این جمعیت با توجه به وظایف تعریف شده و محوریتی که در حوادث و سوانح داشته باید ایفاگر این نقش باشد در این حوزه همکاری مطمئن و قابل اتکا برای وزارت بهداشت به شمار می رود.
وی بیان کرد: تمامی دستگاههای اضطراری شامل بیمارستان سریع الاستقرار و واحدهای مراقبتی و بیمارستانهای مرجع در لیست استاندارد هستند که در این دوره نمایندگان استانها روشهای تعمیر و نگهداری را فرا گرفته اند.
مدیرکل درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: خوشبختانه نیروهای با تجربه، زبده و با تجربه لازم در استان زنجان وجود دارد و تدوین یک برنامه جامع استانی می تواند متناسب با نیاز امروزی علاوه بر داشتن استان معین با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نیازهای استانی را احصا و خدمات لازم را ارائه کند.
وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته دوره های تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی جمعیت سالانه به مدت سه بار برگزار و شرکت کنندگان با نحوه تعمیرات آشنا می شوند.
به گزارش ایرنا، دوره آموزش تخصصی تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی معاونت بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر باحضور 15 نفر از کارشناسان استان ها بمدت یک هفته از شنبه 18 آذر در پایگاه امداد و نجات و پشتیبانی هلال احمر استان زنجان آغاز شده بود امروز به کار خود پایان داد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.