به گزارش ایرنا، علی سپهری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: این دانشگاه در فهرست جهانی سبزترین دانشگاه، رتبه 47 جهانی را کسب کرده است.
مسئول روابط عمومی دانشگاه زنجان با بیان اینکه در این فهرست نام 10 دانشگاه ایرانی دیده می شود، تصریح کرد: این رتبه بندی در میان 619 موسسه علمی بین المللی ارزیابی شده است و سالانه این ارزیابی ها انجام می شود.
سال گذشته دانشگاه زنجان در رتبه 69 این فهرست قرار داشت، اما از سال 92 به طور متوالی به عنوان برترین دانشگاه ایرانی در بین دانشگاه های ارزیابی شده قرار داشت.
بر پایه همین رتبه بندی، در 2 سال ابتدایی فقط دانشگاه زنجان در این فهرست قرار داشت، سال گذشته سه دانشگاه و امسال 10 دانشگاه به این رتبه بندی افزوده شد.
سپهری گفت: دانشگاه‌های 'زنجان'، 'تهران'، صنعتی امیرکبیر'، 'فردوسی مشهد'، 'شیراز'، 'اصفهان'، 'کاشان'، 'الزهرا'، 'آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات' و دانشگاه 'گیلان' دانشگاه های حاضر در رتبه بندی ' گرین‌متریک' قرار داشتند.
'گرین‌متریک' با هدف تبیین و ارائه چشم‌انداز فراگیر از سیاست‌های در ارتباط با بخش محیط‌ زیست و توسعه پایدار آن در دانشگاه‌ها و موسسات علمی کشورها راه‌اندازی گردیده است.
'گرین‌متریک' در واقع ابزاری است برای جلب توجه سیاست‌گذاران و مدیران دانشگاهی به مسائل زیست ‌محیطی، مدیریت مصرف انرژی، محیط و زیرساخت های آن، تغییرات اقلیمی، مدیریت پسماند، آب، حمل‌ونقل است.
بر پایه گزارش ۲۰۱۷ رتبه بندی گرین‌متریک، 'Wageningen University & Research' با بیشترین امتیاز، سبزترین موسسه علمی جهان است.
منبع داده‌های 'گرین‌متریک' برای ارزیابی موسسه‌ها، بر اساس پرسشنامه‌ای است که به موسسات علمی ارسال می گردد.
3216/8068
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.