به گزارش ایرنا، جمال انصاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بهره‌برداران بخش کشاورزی در مناطق مختلف استان زنجان باید قبل از هر گونه تغییر کاربری در زمین های زراعی و باغی خود با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان مربوط نسبت به اخذ مجوز تغییر کاربری اقدام کنند.
به گفته وی، تلاش شده با تسهیل روند صدور مجوز برای تغییر کاربری های مجاز در اراضی کشاورزی کم بازده استان زنجان، این فرآیند در کوتاهترین زمان ممکن برابر قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، قانون جلوگیری از خرد شدن زمین ها و آیین نامه های مربوط و با تشخیص ضرورت در کمیسیون تبصره یک ماده یک انجام شود.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 137 مورد کانکس، آلاچیق و ساختمان مسکونی در سطح 317 هزار و 342 متر مربع از زمین های کشاورزی استان زنجان قلع و قمع شده است.
انصاری ادامه داد: برخوردهای قانونی انجام شده و همچنین آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی گسترده در باره اهمیت و ضرورت حفاظت از زمین های کشاورزی موجب کاهش قابل توجه روند تغییر کاربری های غیر مجاز زمین های زراعی و باغی در استان شده است.
به گفته وی، از ابتدای امسال تاکنون 544 مورد گزارش از سوی مردم ثبت و از این تعداد 206 مورد منجر به انجام عملیات شد.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: به منظور فرهنگ سازی اهمیت حفاظت از زمین های کشاورزی در بین اقشار مختلف جامعه و جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز در استان ، سالانه اطلاعات مورد نیاز به روش های مختلف از جمله بروشور، پوستر، بنر و برگزاری کلاس های آموزشی و توجیهی اطلاع رسانی می شود.
انصاری، از قلع و قمع 60 ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان ابهر خبرداد و افزود: این اقدام به منظور حفظ زمین های زراعی و باغی در زمین های کشاورزی شهرستان انجام شد.
به گزارش ایرنا، سازمان جهاد کشاورزی به منظور اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری زمین های زراعی و باغی، به برخورد قانونی با ساخت و سازهای غیرمجاز در استان زنجان اقدام می کند.
سامانه 131 سازمان جهادکشاورزی در سطح استان زنجان در 24 ساعت از شبانه روز آماده دریافت گزارش، انتقاد و پیشنهاد مردم برای رسیدگی است.
7325/8068
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.