مسعود بیات منش روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:تصادفات بیشماری در این جاده بوقوع می پیوندد و در این میان تصادف رخ به رخ تلفات جانی را به همراه دارد و با تکمیل این پروژه وقوع چنین حوادثی از این دست را کاهش خواهد داد.
این مسئول اعلام کرد: شمار کشته شدگان تصادف جاده ای این استان در سال گذشته 156 نفر بود که از این تعداد 30 مورد در جاده زنجان - تاکستان بوقوع پیوست که در صورت اتمام این طرح این آمار قطعا کاهش خواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد: یکی از طرح های مهم اداره کل راه و شهرسازی استان چهار خطه کردن جاده زنجان - تاکستان است که 110 کیلومتر آن به حوزه استحفاظی استان زنجان اختصاص دارد.
وی اظها کرد: جاده قدیم زنجان به قزوین 2 خطه بوده و از مجموع حوزه استانی 40 کیلومتر این طرح با20 میلیارد تومان چهار خطه شده و 60 کیلومتر باقیمانده نیز در درست احداث قرار دارد.
بیات منش خاطرنشان کرد: موضوعی که وجود دارد این است که جاده 2 خطه به نوبه خود و در مقطعی حادثه ساز بوده و از ابتدا و انتهای ان ، احتمال وقوع حوادث و تلفات جانی وجود دارد.
وی بیان کرد: بر این اساس و طبق برنامه ریزی انجام گرفته 60 کیلومتر باقیمانده این طرح در یک بازه زمانی سه ساله به پایان می رسد که هم اکنون عملیات اجرایی به پیمانکار واگذار شده است.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی ادامه داد: تکمیل این طرح به اعتبار 80 میلیارد تومانی نیاز دارد و در هر سال 15 میلیارد تومان اعتبار تزریق شده و 15 میلیارد تومان دیگر نیز از توان پیمانکاران استفاده و در مدت تعیین شده به اتمام خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، هم اکنون پنج هزار و 650 کیلومتر راه مواصلاتی در استان زنجان وجود دارد که از این میزان چهار هزار و 100 کیلومتر آن راه روستایی و یکهزار و 550 هزار کیلومتر آن راه های اصلی، فرعی، بزرگراه و آزاد راه را شامل می شود.
7320/
خبرنگار: اعظم شامی **** انتشار :
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.