جمال ناصحی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای رفع نگرانی مردم و جلوگیری از بروز هرگونه مشکلات بهداشتی در نانوایی ها، از جمله استعمال دخانیات، این بازرسی ها تشدید شده است.
استان زنجان دارای یک هزار و 108 واحد نانوایی فعال دولتی و 405 واحد آزاد پز شامل بربری، سنگک، تافتون و لواش است.
کارشناس مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: چنانچه هریک از همشهریان استعمال دخانیات نانوایان را داخل نانوایی را مشاهده کردند، در صورتی که بتوانند عکس یا سندی مبنی بر اثبات گفته های خود داشته باشند، موضوع را به معاونت بهداشت این دانشگاه از راه تلفن یا حضوری گزارش کنند.
ناصحی فر افزود: شماره 02433421017 آماده دریافت گزارش های مردمی در حوزه مواد غذایی، بهداشتی و حوزه های مهمی مانند نانوایی هاست.
وی تاکید کرد: در صورت اثبات تخلف از سوی نانوایی ها، چنانچه نخستین تخلف در موضوع گزارش شده باشد، برای یک هفته نانوایی تعطیل خواهد شد.
کارشناس مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: برای حفظ سلامت شهروندان، از سال گذشته آرد 13 درصد سبوس گیری شده مخصوص سنگک را با همکاری کارخانجات آرد استان، به 10 درصد کاهش دادیم و در نظر داریم تا برای نان لواش از آرد 14 درصد سبوس گیری شده استفاده کنیم.
ناصحی فر ابراز کرد: در بازرسی های انجام شده از واحدهای تهیه و توزیع مواد غذایی نیمه نخست سال جاری بیش از 360 واحد به مراجع قضایی معرفی شدند.
بر اساس آمار اعلامی، بیش از 150 هزار بازدید در نیمه نخست سالجاری از این مراکز انجام شده که 93 هزار بازدید مربوط به واحدهای شهری است.
این تعداد بازدید توسط 120 بازرس انجام شده و در این بازدیدها چهارهزار و 500 مورد نمونه برداری صورت گرفته است.
کارشناس مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان به اهمیت سلامت آب آشامیدنی مردم اشاره کرد و گفت: در 6 ماهه نخست سالجاری میزان کل آزمایش های کلرسنجی بیش از 104 هزار مورد بوده است.
ناصحی فر با تاکید بر ضرورت دقت مردم در خرید از عرضه کنندگان مواد غذایی، خاطرنشان کرد: نباید مردم فریب قیمت های ارزان 2 یا 3 هزار تومانی برخی رستوران ها را بخورند، چرا که بسیاری از این فروشندگان از مواد غذایی بی کیفیت، غیربهداشتی و تاریخ مصرف گذشته استفاده می کنند.
کارشناس مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: تاکنون نزدیک 18 مورد از این عرضه کنندگان شناسایی و به مراجع ذیصلاح معرفی شده اند.
به گزارش ایرنا، بیش از 17 هزار مرکز تهیه، توزیع و مراکز عمومی خدمات رسانی در حوزه مواد غذایی هستند.
6085/3216
خبرنگار: سجاد کریمی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.