به گزارش ایرنا ، داود قاسملو روز دوشنبه در دیدار با مدیران دانشگاه زنجان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی از برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در راستای ترویج سنت حسنه وقف است، افزود: هم اکنون حمایت از طرح های پژوهشی در این استان در دستور کار اوقاف قرار گرفته است.
وی مشارکت و سرمایه‌گذاری در توسعه شرکت های دانش بنیان جزو اولویت های سازمان اوقاف تعریف شده است، اظهار کرد: تا کنون برای حمایت از نخبگان، دانشجویان و اساتید، 20 قرارداد با معاون پژوهشی دانشگاه زنجان منعقد شده است تا به واسطه آن طرح های دانش بینان مورد حمایت مالی از سوی اوقاف واقع شوند.
طرح های دانش بنیان، پروژه هایی هستند که به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه ( شامل طراحی و تولید کالا و خدمات ) در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان انجام می شود.
قاسملو خاطر نشان کرد: حمایت از نخبگان و طرح‌های توجیهی آنان بهترین راه برای افزایش بهره وری و نیز جلوگیری از حیف و میل بیت المال است.
به گزارش ایرنا، به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، اکنون سازمان اوقاف با توجه به نیازهای روز، نیت های جدیدی را برای انجام وقف معرفی کرده است، بطوری که در چند سال اخیر واقفان به واسطه نیازهای که در جامعه احساس کردند، وقف هایی در حوزه هایی مثل انرژی هسته ای و اطلاعات و فناوری انجام دادند.
تاکنون 2 هزار و 763 موقوفه در استان زنجان به ثبت رسیده است.
این موقوفات 26 هزار و 680 رقبه را شامل می شود.
7312/8068
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.