به گزارش ایرنا، فرامرز نیک سرشت روز شنبه در جشن روز حسابدار افزود: 550 هزار شرکت در ایران اقدام به ارائه اظهارنامه مالی می کنند در حالی که فقط برای 32 هزار شرکت حسابرسی انجام شده است.
وی یادآورشد: یکی از مسائلی که در سیاست های مدیریتی مطرح می شود، موضوع حسابداری و حسابرسی است که نبود آن منجر به ایجاد و گسترش فساد می شود.
نیک سرشت اظهار کرد: حسابرسی یک امر تجربه شده و لازم در کشورهای توسعه یافته است و در ایران هم باید نسبت به آن اهمیت قائل شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار زنجان گفت: حسابرسی اصلی گم شده در اقتصاد ایران محسوب می شود و در کنار آن قیمت تمام شده بی معنا به شمار می آید.
وی خاطرنشان کرد: باید به حسابرسی و ثمره آن اعتقاد پیدا کرد و متوجه بود که اگر خواهان دستیابی به اقتصادی شفاف هستیم باید از توانمندی حسابرسی و حسابداری درست در سیستم مالی خود بهره بگیریم.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان هم در ادامه این جلسه نبود شفافیت اقتصادی را بلای جان کشورها اعلام کرد و آن را زمینه ساز تخریب فضای کسب و کار برشمرد.
ابوالفضل عباسچیان ادامه داد: امروز حتی جوامع جهانی هم خواستار پاسخگویی کشورها در زمینه شفافیت های مالی هستند.
وی افزود: حسابرسی و حسابداری می تواند در جوامع مختلف پاسخگوی مدیران شده و گزارش های گسترده از وضعیت های مالی برای تصمیم سازی در اختیار آنان قرار دهد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان هم در این جلسه گفت: بودجه سال 97، بر اساس شیوه بودجه ریزی عملیاتی اجرا و از شیوه سنتی خود دور می شود.
شهرام طهماسبی مدیریت علمی دستگاه ها و شرکت ها را نیازمند تامین اطلاعات دقیق و درست برشمرد و خواستار تغییر رویکردها بر اساس اطلاعات شد.
وی بر لزوم واگذاری بسیاری از فرآیندها و خدمات دستگاه های دولتی به بخش خصوصی تاکید کرد و ثمره آن را سبک شدن و کاهش هزینه های آن دستگاه ها برشمرد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.