فرهاد میرزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی استان بر مبنای مفاد قانون جامع حمایت از معلولان 18 هزار 920 معلول جسمی و حرکتی، معلولان جسمی و حرکتی،ذهنی، کم بینا و نابینا، ناشنوا تحت پوشش در بانک اطلاعاتی ثبت کرده است.
وی یادآوری کرد: طی هفته آینده لایحه جدید حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد که تصویب آن اقدامی فراگیر برای تحقق جامعه پایدار و پذیرا برای همه خواهد بود.
میرزایی افزود: حوزه توانبخشی اهمیت زیادی دارد و خدمات متعددی با توجه به نوع و شدت معلولیت شامل خدمات مراقبتی، آموزشی، توانبخشی به صورت روزانه و هزینه های تحصیلی به گروه های تحت پوشش ارائه می شود.
به گفته وی، علاوه بر آن خدمات دیگری از قبیل پرداخت هزینه ایاب و ذهاب و یارانه ها به معلولان، سازمان های مردم نهاد و مراکز غیر دولتی تحت پوشش این اداره کل پرداخت می شود.
معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان ادامه داد: تمامی وسایل کمک توانبخشی به غیر از ویلچر الکترونیکی، بصورت رایگان پس از نیاز سنجی در اختیار جامعه هدف قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر 540 میلیون تومان وسائل کمک توانبخشی مورد نیاز در بین گروه های هدف توزیع شده که بخشی از مشکلات این قشر را کاهش می دهد.
به گزارش ایرنا، توانبخشی مبتنی بر جامعه ( C.B.R ) به عنوان یک راهبرد برای بهبود دسترسی به خدمات توانبخشی برای معلولان کشورهای در حال توسعه محسوب می شود و مهمترین ماموریت C.B.R توانمندسازی افراد معلول ،خانواده های آنان و جامعه محلی از طریق افزایش آگاهی ، ارتقا ، مشارکت ، کاهش فقر و فراهم کردن نیازهای اساسی برای دسترسی به بهداشت، آموزش و فرصت های معیشتی مددجویان است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.