سردار اسکندر مومنی، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران زنجان، افزود: با استقرار پلیس به حتم شاهد تحول در این گمرکات و بنادر کشور خواهیم شد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص میزان دانش و تخصص پلیس ایران برای مقابله با جرایم سایبری، اظهار کرد: برغم اینکه پلیس فتا، نوپا و جوان است اما با این وجود به سرعت به آخرین تجهیزات روز مجهز شد و تاکنون نیز دستاوردهای خوبی را داشته است.
سردار مومنی افزود: همکاران این حوزه، از لحاظ دانش و مهارت در سطح بسیار بالایی هستند و هرچند میزان جرایم در حوزه فضای مجازی در سال های اخیر افزایش داشت اما میزان کشفیات پلیس فتا نیز بالا است.
وی ادامه داد: پلیس فتا ایران به لحاظ تجهیزات، دانش و مهارت، جزو پلیس های برتر جهان است و بسیاری از کشورها تقاضا دارند که جمهوری اسلامی ایران تجربیات خود را در اختیار آنان قرار دهد و حتی درخواست ارایه آموزش می کنند.
سردار مومنی افزود: تهدیدات در فضای مجازی بسیار جدی است و امید می رود کاربران در بهره گیری از این فضا و خانواده ها نیز در استفاده فرزندان خود از فضای مجازی که خالی از منافع و تهدید هم نیست، دقت، کنترل و نظارت لازم را داشته باشند.
جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس تلاش دارد جرایم در فضای مجازی تحت کنترل درآید گفت: اما میزان جرایم در این فضا بسیار بالا و گسترده بوده و پلیس به تنهایی قادر به کنترل نیست و برای مقابله با این جرایم که بیشتر مالی، اخلاقی و کلاهبرداری می باشد نیاز به همکاری کاربران و خانواده ها است.
سردار مومنی با بیان اینکه استفاده نادرست از این فضا، بنیان بسیاری از خانواده ها را ازهم پاشیده است، افزود: هرچند فضای مجازی بسیار وسیع و گسترده است اما قدرت پلیس فتا در زمینه کشف نیز بالا است.
وی یادآور شد: در حوزه قاچاق کالا و مواد مخدر نیز شاهد افزایش کشفیات هستیم و تمرکز ناجا بیشتر بر روی کالاهای حجیم و گروه های سازمان یافته است.
سردار مومنی به کشفیات و برخورد با قاچاق موادمخدر اشاره کرد و افزود: ناجا با تمام توان با این پدیده مقابله می کند و در هشت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از 11 درصد افزایش کشفیات داشتیم که این نشان از توان و تلاش گسترده پلیس است.
جانشین فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز امنیت کامل در مرزهای ایران برقرار است، به وضعیت کلانتریها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ارتباط و حضور مردم در کلانتری ها به عنوان بزرگترین و گسترده ترین پلیس حوزه پیشگیری، زیاد است بنابراین از سه سال پیش شورای عالی تحول کلانتریها شکل گرفت و این تحول بزرگی را در حوزه کلانتری ها ایجاد کرد.
سردار مومنی به وجود امنیت در استان زنجان اشاره کرد و افزود: شرایط امنیتی استان زنجان در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بهتر شده است و اکثر قریب به اتفاق جرایم به ویژه جرایم خشن با کاهش مواجه بوده که این جای تقدیر دارد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
زنجان در
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.