علیرضا جزء قاسمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح فاضلاب در 13 شهر استان زنجان مورد مطالعه قرار گرفته است.
به گفته وی، اجرای پروژه فاضلاب شهری در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره، ماهنشان، دندی، زرین آباد و روستاهای دارای اولویت در دست اجرا قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: هم اکنون شبکه فاضلاب و جمع آوری بهداشتی آن در شهرهای زنجان، ابهر و ماهنشان در دست بهره برداری است.
جزء قاسمی یادآورشد: پروژه فاضلاب شهر زنجان از سال 76 آغاز شده و پس از 20 سال به دلیل تنگناهای مالی هنوز به پایان نرسیده و زمان پایان این پروژه ها بستگی به تخصیص اعتبار دارد.
وی ادامه داد: با این وضع، متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب در شهر زنجان، هر بخش از این پروژه مورد بهره برداری قرار گرفته است و با روند کنونی و برنامه ریزی ها، پیش بینی می شود این طرح تا هفت سال آینده در شهر زنجان پایان یابد.
جزء قاسمی خاطرنشان کرد: شبکه فاضلاب در بیش از نیمی از شهر زنجان اجرا شده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در حال حاضر مدول اول تصفیه خانه آب شهر زنجان با ظرفیت 125 هزار نفر در مدار بهره برداری قرار دارد و حجم پساب خروجی پس از تصفیه بیش از 26 هزار مترمکعب در شبانه روز است.
جزء قاسمی از اجرای پروژه ارتقاء مدول اول و احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان با اعتباری بالغ بر 1100 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی خبرداد و افزود: در حال حاضر پساب خروجی تصفیه خانه وارد چرخه محیط زیست می شود و در مراحل بعدی استفاده از این پساب برای صنایع در اولویت قرار دارد.
به گزارش ایرنا، از ابتدای اجرای طرح فاضلاب شهر زنجان بیش از 60 هزار واحد مسکونی تحت پوشش شبکه فاضلاب شهری قرار گرفته اند که از این تعداد 44 هزار و 898 واحد مسکونی به شبکه جمع آوری فاضلاب متصل شده اند.
هم اکنون 21شهر این استان با 700 هزار جمعیت تحت پوشش شبکه آب آشامیدنی هستند.
7325/6085
خبرنگار حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.