رضا کابلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایان آبان سال گذشته 22 میلیون و 988 هزار و 332 هزا متر مکعب آب تولید و از این میزان 11 میلیون و 742 هزار مترمکعب توسط مشترکان روستایی در سطح استان زنجان مصرف شد.
به گفته وی، در این مدت از سالجاری 24 میلیون و 607 هزار و 151 متر مکعب آب آشامیدنی تولید و از این میزان 13 میلیون و 330 هزار متر مکعب توسط مشترکان روستایی مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 13 درصدی در مصرف این مایع حیاتی را نشان می دهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: میزان تولید آب آشامیدنی در سطح روستاهای این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد هفت درصد یافته است.
کابلی تاکید کرد: جمع آوری و شناسایی انشعابات غیر مجاز به منظور جلوگیری از هدر رفت آب آشامیدنی و مدیریت مصرف انجام شده است.
وی یادآورشد: این شرکت با ارتقا سیستم های جدید سخت افزاری و نرم افزارهای جدید در تلاش است تا پرت آب و دقت در ابزارهای اندازه گیری تولید و توزیع را افزایش دهد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: 101 هزار و 505 خانوار در 580 روستای این استان تحت پوشش این قرار دارند و از خدمات آن بهره مند هستند.
به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان 99 هزار و 958 مشترک دارد.
تابستان امسال 164 روستای تحت پوشش این شرکت به علت کمبود آب و فرسودگی تاسیسات با بحران آب مواجه بودند که آبرسانی سیار از نخستین روز مرداد در روستاهای استان زنجان آغاز و همچنان ادامه دارد.
برخی روستاها چند ساعت جیره بندی آب آشامیدنی دارند، آبرسانی برای تعداد دیگری با تانکر انجام می شود به طوری که سرانه آبرسانی برای هر نفر روزانه 20 تا 30 لیتر است.
7325/8068
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.