امجد باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این صیاد متخلف سابقه دار، روز شنبه /11 آذر جاری/ توسط محیط بانان دستگیر شد.
وی اظهار کرد: محیط بانان این شهرستان در پی پایش منطقه این متخلف را در منطقه 'شکار ممنوع اینجلین' و در حین تخلف مشاهده کردند و پس از عملیات تعقیب و گریز، متخلف وارد منزلی در شهر صائین قلعه شد.
باقری افزود: محیط بانان، پس از اخذ مجوز از دادستانی، وارد منزل شده و در بازرسی های به عمل آمده تعداد پنج قطعه کبک زنده، 6رشته تور زنده گیری و هفت عدد قفس نگهداری پرندگان وحشی به دست آمد.
وی تصریح کرد: این صیاد متخلف که بومی منطقه است پس از تشکیل پرونده به منظور رسیدگی حقوقی و اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شد.
باقری افزود: شکار هر قطعه پرنده کبک مبلغ 2 میلیون ریال جریمه به عنوان ضرر و زیان در نظرگرفته شده است که باید از سوی متخلف به حساب محیط زیست واریز شود و از لحاظ جنبه عمومی جرم نیز قاضی پرونده رای و نظر می دهد.
به گزارش ایرنا، اواسط آبان ماه امسال نیز یک شکارچی متخلف در شهرستان ابهر به جرم زنده گیری و شکار کبک در دام محیط بانان گرفتار آمد.
در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر انجام تخلف صید و شکار کبک از سوی یک شکارچی غیرمجاز، عوامل یگان حفاظت محیط زیست ابهر پس از انجام تحقیقات و اخذ مجوز قضایی، منزل این فرد خاطی در روستای 'خلیفه حصار' را مورد بازرسی قرار داده و موفق به کشف یک قبضه سلاح شکاری تک لول متعلق به غیر، 6 تیر فشنگ ساچمه ای، 2 قطعه کبک زنده، لاشه 2 قطعه کبک، چهار رشته تور زنده گیری و 2 عدد قفس نگهداری پرنده شدند.
24 خرداد امسال نیز 2 شکارچی متخلف با یافتن 2 لانه کبک، 2 ماده کبک خوابیده بر روی تخم ها را به تور انداخته بودند که با تیزبینی محیط بانان در دام گرفتار شدند.
این شکارچیان خاطی نیز به جرم تخریب لانه های این 2 قطعه کبک و آسیب وارد کردن به 15 تخم و به تور انداختن کبک ها، به مراجع قضایی معرفی شدند.
اوایل مهر نیز تعداد 15 قطعه کبک توسط ماموران یگان حفاظت شهرستان خرمدره از منزل یک صیاد خاطی کشف شده بود که پس از 14 روز و اطمینان از داشتن شرایط پرواز در دامان طبیعت این شهرستان رهاسازی شدند.
این صیاد متخلف نیز که بومی منطقه بود پس از تشکیل پرونده به منظور رسیدگی حقوقی و اعمال قانون به مراجع قضایی شهرستان خرمدره معرفی شد.
19 مهر امسال نیز محیط بانان شهرستان خرمدره در بازرسی از منزل 2 شکارچی خاطی موفق به کشف چهار قطعه کبک، یک قبضه سلاح شکاری تک لول و پنج عدد قفس ویژه نگهداری پرنده نیز کشف و ضبط شد.
جمعه /21 مهر جاری/ نیز صدای گلوله، محیط بانان شهرستان طارم را به دربند انارستان واقع در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر کشاند تا شکارچی خاطی را به دام اندازند که از این شکارچی نیز که بومی منطقه بود یک قطعه لاشه کبک معمولی و یک قبضه سلاح شکاری دولول قاچاق به دست آمد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.