سجاد صنعتی منفرد روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی معلولان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تفاهم نامه ای بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی کشور برای کمک به تامین مسکن مناسب برای خانواده هایی که دارای حداقل 2 عضو معلول هستند منعقد شده است.
وی اظهار کرد:بر این اساس سهمیه استان زنجان 69 واحد روستایی و 107 واحد مسکونی شهری است که در مجموع 176 واحد مسکونی در سطح را شامل می شود که از این تعداد 100 واحد مسکونی به متقاضیان تحویل شده و مابقی واحدها با پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصد در حال احداث است.
صنعتی منفرد افزود: در ساخت این واحدهای مسکونی در مجموع 18 میلیون تومان کمک بلاعوض شامل 10 میلیون تومان توسط بنیاد مستضعفان، 6 میلیون تومان توسط سازمان بهزیستی و 2 میلیون تومان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت می شود.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: علاوه بر آن، در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر تسهیلات ویژه مقاوم سازی و بهسازی مسکن به میزان 18 تا 20 میلیون تومان نیز پرداخت شده و اجرا و نظارت بر ساخت و ساز این واحدهای مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان انجام می شود.
وی بیان کرد: مناسب سازی محیط روستا برای معلولان نیز به طور ویژه در طراحی و اجرای این پروژه ها مورد توجه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان است چرا که در تمامی طرح های هادی روستایی مسائل مربوط به مناسب سازی محیطی مورد بررسی قرار گرفته و در تهیه و اجرای طرح های هادی انجام می شود.
صنعتی منفرد همچنین به احیای بافت با ارزش روستای درسجین شهرستان ابهر اشاره کرد که به عنوان نمونه ی بارز و کامل اجرای طرح هادی با در نظر گرفتن فاکتورهای مهم و اساسی مناسب سازی محیط روستا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اجرا شده است.
وی خاطرنشان کرد: افراد دارای ناتوانی و معلولیت باید حقوق مشابهی برای زندگی همچون دیگر شهروندان داشته باشند و نباید هیچ استثنائی وجود داشته باشد چرا که معلولیت محدودیت نبوده و تجسم اراده است.
به گزارش ایرنا، پیش از این نیز معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان زنجان به خبرنگار ایرنا گفته بود از مجموع 176 واحد مسکونی برای خانواده های حداقل 2 معلول در مناطق شهری و روستایی این استان 73 واحد آن به متقاضیان واجد شرایط در این استان واگذار شده است.
12 آذر مصادف با سوم دسامبر روز جهانی معلولان نامگذاری شده است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.