به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز یکشنبه در مراسم روز جهانی معلولان در استان افزود: امروز از جمعیت هفت میلیاردی جهان بیش از 500 میلیون نفر دچار معلولیت هستند و به عبارتی بیش از هفت درصد جمعیت را شامل می شود.
وی اظهار کرد: این معلولیت ها بر اثر شرایط، سوانح و حوادث مختلف به وقوع پیوسته و یکی از اهداف مهم روز جهانی معلولان ارتقا و رشد اذهان عمومی جهان درباره مسایل مربوط به معلولیت های مختلف است.
درویش امیری افزود: انسان های سالم نیز باید درک کنند که معلولین در جامعه چگونه زندگی می کنند و با دشواری ها و مشکلات آنها بیش از گذشته آشنا شوند.
استاندار زنجان گفت: در برنامه ریزی های جهانی و در سطح مجامع بین المللی اقدامات مختلفی در حوزه های مختلف انجام می گیرد و به موازات آن هم برای معلولان چنین کاری می شود.
وی اظهار کرد: مسابقات المپیک و در کنار آن مسابقات پارالمپیک برای معلولان برگزار می شود و این موضوع نشان می دهد این قشر در ذهن برنامه ریزان جهان به عنوان انسان های قابل احترام هستند.
درویش امیری افزود: معلولان اگر از نعمت جسم سالم برخوردار نیستند، اراده پولادین دارند که آن را در حوزه های گوناگون بکار می گیرند.
وی خاطر نشان کرد: برخی معلولان اراده آهنین و توانمندی های خاص خود را به انسان های سالم می آموزند و این در حالی است بسیاری از انسان ها از نظر روحی معلول هستند.
به گزارش ایرنا، 12 آذر مصادف با سوم دسامبر روز جهانی معلولان نامگذاری شده است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار : رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.