محمدباقر حاج کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت هفت هزار و 886 مورد از واحدهای فروش، کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی، رستوران ها و جگرکی ها و سه هزار و 886 مورد نیز از خودروهای حمل فرآورده های خام دامی بازدید شده است.
وی یادآورشد: 857 مورد نمونه برداری از این مراکز انجام، 3 هزار و 684 کیلوگرم فرآورده خام دامی به دلیل موارد غیر بهداشتی ضبط و 28 هزار و 547 کیلوگرم دیگر نیز معدوم و از چرخه مصرف حذف شد.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: طی مدت بیان شده 41 پرونده تخلف از واحدهای فروش، کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی، رستوران ها و جگرکی به مراجع قضایی این استان برای رسیدگی به موضوع ارجاع داده شد.
حاج کاظمی، از مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی در سطح استان زنجان خواست، در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در عرضه مواد خام دامی، پروتئینی و یا کشتارها، مراکز نگهداری و بسته بندی با شماره 1512 تماس حاصل و مورد را به منظور رسیدگی گزارش کنند.
وی تاکید کرد: شهروندان هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و عسل و سایر آلایش خوراکی دام مثل مغز، کله، پاچه، سیرابی، دل و جگر، مورد را با شماره تلفن بیان شده به اداره های دامپزشکی استان گزارش دهند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: به محض دریافت هر گونه شکایت و گزارش تخلفات از مراکز بیان شده غیر از ساعت اداری اکیپ های سیار برای بررسی موضوع به محل اعزام خواهند شد.
به گزارش ایرنا، استان زنجان یکهزار و 336 مرکز عرضه، کشتارگاه، بسته بندی، رستوران و جگرکی دارد.
از این تعداد 808 مرکز عرضه و فروش، 11 کشتارگاه و مراکز بسته بندی، 517 باب رستوران و جگرکی است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.