کیانوش کفشچی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مشکلاتی که در درمان فیزیوتراپی مشاهده می شود، مراجعه افراد غیر متخصص به منازل بیماران است، که علاه بر از دست رفتن فرصت های طلایی درمان و توانبخشی بیماران، موجب ضررهای مالی و جانی نیز می شود،
وی اظهار کرد: باید کارت نظام پزشکی یا کارت عضویت انجمن فیزیو تراپی فرد کنترل شده و در صورت عدم تطابق از شروع درمان خودداری کنند و فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی شود که به عنوان تداخل در امردرمان مجازات خواهد شد.
کفشچی افزود: گاهی اوقات نیز افرادی تحت عنوان ماساژ درمانی یا متخصص درمان های ورزشی و دستی نیز وارد منازل افراد می شوند، بدون داشتن هیچ نوع تخصص از ناآگاهی بستگان بیمار افراد بیمار سوء استفاده می کنند.
وی بیان کرد: بر این اساس توصیه می شود، قبل از شروع فیزیوتراپی در منزل حتما کارت نظام پزشکی و یا انجمن فیزیوتراپی مطالبه گردد و در صورت مشاهده عنوان فیزیورتاپی کار دمان آغاز شود.
مسئول شعبه انجمن فیزیوتراپی استان زنجان ادامه داد: دانشجویان فیزیوتراپی نیز مجاز به امر درمان نیستند و باید دانشنامه فیزیوتراپی را اخذ کرده و مجوز درمان از دانشگاه علوم پزشکی استان مربوطه را دریافت کرده باشند.
وی بیان کرد: مشاهد می شود برخی متخصصان پس از تجویز فیزیوتراپی به بیمار اصرار می کنند که فقط یه موسسه فیزیوتراپی تحصص مورد نظرشان مراجعه کنند و گاهی به بیمار گفته می شود اگر به آ نمرکز یاد شده مراجعه نکند، عواقب آن بر عهده خود بیمار خواهد بود.
کفشچی افزود: این امر موجب هدایت هدفمند بیمار به مراکز فیزیورتراپی خاص می شود که طبق ماده 13 و 14شرح وظایف تخلفات صنفی حرف پزشکی درج شده در کتاب قانون نظام پزشکی تخلف محسوب می گردد و علاوه بر ان نیز حق انتخاب بیمار نیز سلب می شود.
وی اظهار کرد:بنا براین از بیمار درخواست می شود برای درمان در منزل یا مغازه ها، برخی باشگاههای ورزشی مجوز فاقد افراد فاقد تخصص و صلاحیت اقدام به درمان های مختلف از جمله ماساژ درمانی ، درمان کشش های دستی جهت مبتلایان به دیسک و کمر و گردن و شکست بندهای محلی مراجعه نکنند.
کفشچی خاطر نشان کرد: شکایات متعدد و گاهی غیر قابل جبران و مواردی به اداره نظارت بر دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده می شود و لذا همشهریان حتما به مکان های مجوز دار توسط افرا واجد شرایط صلاحیت توسط دانشگاه علوم پزشکی تایید شده، مراجعه کنند.
هم اکنون 30 نفر فیزیوتراپیست در استان فعالیت دارند و 21 کلینیک خصوصی و 2 کلینیک دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی زنجان خدمت رسانی می کنند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.