به گزارش ایرنا، سیدبیوک موسوی شامگاه سه شنبه در جمع پیشکسوتان ورزش زنجان افزود: پیشکسوتان را کنار زدن یکی از آفت های جامعه محسوب می شود و باید از توان و تجربیات گرانبهای آنان در رشد و تعالی جامعه، فعالیت ها و برطرف کردن مسایل و مشکلات استفاده کرد.
وی با بیان اینکه پیشکسوتان افراد فاضل و خردمندی هستند و باید محترم شمرده شوند، اظهار کرد: جامعه نیازمند راهنمایی های پیشکسوتان در حوزه های مختلف است و باید با فراهم کردن امکانات و ساز و کارهای لازم، از وجود این قشر فرهیخته و صاحبان فکر و تجربه در پیشبرد هرچه بهتر و بیشتر امور، بهره مند شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان به مدیریت خوب و مناسب در کارها و خدمت رسانی ها تاکید کرد و گفت: مدیران باید از خلاقیت، ابتکار عمل و دانش لازم برخوردار باشند تا بتوانند خدمات مناسب تری به جامعه و مردم ارایه دهند.
موسوی با تاکید براینکه حق و حقوق مردم باید محترم شمرده شود ابراز امیدواری کرد حقوق افراد جامعه نباید مورد غفلت واقع شود و باید با صدای رسا در جهت احقاق حقوق حقه آنان تلاش شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز گفت: ورزش زنجان همواره پیشرو، فخرآفرین و بالنده بوده است و ورزشکاران زنجان با حضور در میادین مختلف ورزشی توانمندی ها و ظرفیت های بالای ورزش این استان را به نمایش گذاشته اند.
علی جوان افزود: جمع شدن پیشکسوتان در یک مکان نشات گرفته از ماهیت و فرهنگ ورزش می باشد و امید است این روند همچنان تداوم یابد و ورزش زنجان برای رشد و شکوفایی بیشتر، بتواند از وجود و تجربیات آنان استفاده مناسب و بهینه تری داشته باشد.
وی اظهار کرد: افتخاراتی که در هشت ماهه امسال توسط ورزشکاران زنجان به دست آمده است در قیاس با گذشته بی نظر بوده است و کسب 77 مدال مختلف جهانی، آسیایی و بین المللی در طی این چند ماه اخیر نشان از موفقیت های روزافزون ورزش زنجان است.
جوان با بیان اینکه در سالهای گذشته کسب نشان توسط ورزشکاران زنجان از 60 مدال تجاوز نکرده بود، افزود: امروز در سایه حمایت های مسئولان استان و تلاش های ورزشکاران و دیگر فعالان عرصه ورزش، موفقیت های خوبی حاصل شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال تعداد نشان های کسب شده به عدد 100 و حتی بیشتر از این نیز برسد.
وی تصریح کرد: در هشت ماهه امسال تعداد هفت پروژه عمرانی ورزشی مختلف در نقاط مختلف این استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و تلاش می شود طرح های نیمه تمام ورزشی ازجمله ورزشگاه 15 هزار نفری نیز در آینده نزدیک به مرحله افتتاح برسند.
رئیس انجمن پیشکسوتان ورزش استان زنجان نیز گفت: امروز ورزش زنجان مرهون تلاش، زحمات و فخرآفرین های بزرگمردان و پیشکسوتان این حوزه است و این قابل ارج و تقدیر است.
ابوالفضل خلیلی با بیان اینکه پیشکسوتان حوزه ورزش استان زنجان همواره در دل ما جای دارند به درگذشت 'پری انگورانی' از بانوان ورزشکار پیشکسوت این استان اشاره کرد و افزود: مسئولان انجمن پیشکسوتان ورزش زنجان بر اساس برنامه های اتخاذ شده، هر سال به دیدار تعدادی از بزرگان و پیشکسوتان ورزش رفته و با اهدا لوح تقدیر از آنان عیادت و دلجویی می کنند.
وی با بیان اینکه ورزش زنجان تا به امروز به دست پیشکسوتان ورزشکار چرخیده است اظهار کرد: این انجمن به فکر بنا یک موزه ورزشی است تا وسایل، تجهیزات قدیمی و نشان های مختلف کسب شده از سوی ورزشکاران پیشکسوت در معرض دید عموم قرار گیرد که ساخت آن نیز نیازمند کمک ها و حمایت های مادی و معنوی مسئولان استان است.
رئیس انجمن پیشکسوتان استان زنجان با بیان اینکه پیشکسوتان ورزش زنجان به بوته فراموشی سپرده نشده اند، به رونمایی از جلد نخست کتاب 'ورزشکاران زنجان در یک نگاه' اشاره کرد و گفت: در این کتاب 286 صفحه ای به بیوگرافی 137 نفر از پیشکسوتان ورزش زنجان اعم از ورزشکار، مربی، داور و زحمتکشان این عرصه پرداخته شده است.
وی افزود: 206 صفحه از این کتاب مختص به بیوگرافی بزرگان ورزش زنجان و 80 صفحه آن نیز شامل عکس بود که این برای علاقه مندان و بازدیدکنندگان بسیار لذت بخش بود.
به گفته خلیلی، عکس های به نمایش گذاشته شده که مربوط به ورزشکاران سال های 1312 تا 1356 بود منحصر به فرد بودند و هدف از نمایشگاه نیز معرفی پیشکسوتان ورزشی و آشنایی عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با پیشینه ورزش استان زنجان بود.
در پایان این دیدار انجمن پیشکسوتان استان زنجان با اهدا لوح تقدیر به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان و مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان از تلاش های سیدبیوک موسوی و علی جوان تقدیر به عمل آورد.
6084/ 8068
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.