مهدی مهاجری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 700 دستگاه تاکسی فرسوده در شهر زنجان تردد می کنند، که نیازمند نوسازی هستند و در این میان تسهیلات بانکی 20 میلیون تومانی با کارمزد 16 درصد متقاضیان داده می شود.
وی اظهار کرد: این در حالی است قسط پرداختی تسهیلات ارائه شده در ماه 570 هزار تومان است که رانندگان با توجه به درآمد خود از جابجایی مسافران توان پرداخت آن را نداشته و این موضوع مشکلاتی را بدنبال دارد.
مهاجری افزود: علاوه بر تسهیلات یاد شده، پنج میلیون تومان حاصل از فروش خودروی فرسوده و پنج میلیون دیگر نیز آورده خود فرد محسوب می شود که در مجموع 30 میلیون تومان هزینه تمام شده تاکسی جدید را شامل می شود.
وی بیان کرد: در صورت کاهش درصد قسط پرداختی می توان به رغبت بیشتر رانندگان برای خودروهای جدید امیدوار بود چرا که ورود ناوگان جدید مشکلات و آلودگی ها را به مراتب کاهش خواهد داد.
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری زنجان خاطر نشان کرد: هم اکنون 2 هزار و 375 تاکسی و 52 دستگاه وسلیه نقلیه ون در شهر زنجان فعالیت و به عموم مردم خدمات ارائه می کنند.
به گفته ی، مرتضی ضامنی، رئیس اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور تنها در سال گذشته بیش از 45 هزار دستگاه تاکسی، نوسازی شد.
بر این اساس ازبهمن 94، طی تفاهمنامه ای با سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و همچنین کارگروه کاهش آلودگی هوا، نوسازی 90هزار تاکسی فرسوده در دستور کار قرار گرفت .
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.