به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ سید بیوک موسوی در جلسه تکریم و معارفه فرماندار زنجان افزود: در غیر این صورت مشکلات مختلفی در جامعه بوجود خواهد آمد که باید با آنها به صورت جدی برخورد شود، زیرا ثروت و امکانات کشور و به تبع آن استان، متعلق به همه مردم است.
وی با بیان اینکه اقتدار مدیریت سیاسی و اجتماعی، منوط به تصمیم گیری های به هنگام است، اظهار کرد: مسئولان باید در حوزه کاری خود، تصمیم گیری های قاطعانه و به موقع در جهت رشد و پویایی جامعه و انگیزه بخشی به نیروها داشته باشند تا در بدترین شرایط، بهترین تصمیم ها را اتخاذ کنند.
این مشئول ادامه داد: در حوزه های تولید، اشتغال و سرمایه گذاری، مشکلات فراوانی در کشور وجود دارد که باید با تدابیر لازم و اتخاذ تصمیم های بجا، گام های مهمی در جهت حل این مشکلات برداشته شود.
وی با بیان اینکه مدیران باید بدانند مسئولیتی که به عهده دارند، امانتی در دست آنها است و باید از فرصت های موجود استفاده کنند، ادامه داد: مسئولین باید در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه، تاثیر گذار و تحول آفرین باشند و با اتخاذ تصمیم های به موقع و رعایت اخلاق، از انحراف های مختلف موجود در جامعه بکاهند.
معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان خاطرنشان کرد: اگر بد اخلاقی و بی صداقتی در جامعه وجود داشته باشد، به همه لطمه خواهد زد.
موسوی با بیان اینکه مسئولین باید با صداقت و اقتدار کامل، توانمندی ها و اخلاق را به زیبایی در جامعه به تصویر بکشند، خاطر نشان کرد: مدیران با رعایت اخلاق و داشتن صداقت، باید واقعیت ها را در جامعه بیان کنند و آمارهای واقعی و درست به مردم ارائه دهند و از آمار سازی های دروغین، بپرهیزند.
این مسئول، رعایت اخلاق و داشتن روی گشاده از سوی مسئولان در مقابل مردم را مهم خواند و تصریح کرد: مسئولین باید بدانند ارائه آمارهای دروغین به مردم، کشور را به نابودی می کشاند و باید با اقتدار و صراحت کامل، آمارهای واقعی را که زمینه آن، پرهیز از فرافکنی، تهمت و افترا است، بیان کنند تا روز به روز اعتماد عمومی نسبت به دولتمردان جلب شود.
موسوی با تاکید بر اینکه فرمانداران به عنوان نماینده ویژه دولت، باید همواره اقتدارشان را حفظ کنند، گفت: داشتن اقتدار به معنای امر و نهی و از روی عصبانیت و حب و بغض سخن گفتن نیست؛ بلکه نوعی تصمیم گیری مقتدرانه است که البته در این تصمیم گیری ها، همه موارد مدیریتی باید لحاظ شود.
معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، با بیان اینکه فرمانداران باید در تصمیم گیری ها، تاثیر گذار و نقش آفرین باشند و زیر مجموعه های خود را به درستی مدیریت نمایند، اظهار کرد: در این راستا باید به گونه ای عمل شود که شهرداری ها نیز با نظارت فرمانداری ها، مدیریت شوند و هر آنچه که فرمانداران تصمیم بگیرند، برای همه مدیران و مسئولان ارزشمند و قابل قبول باشد.
این مسئول اظهار کرد: فرمانداری مرکز استان، مسئولیت سخت و دشواری است؛ زیرا علاوه بر اینکه فرماندار باید در مقابل مسائل مختلف بدرستی ایفای نقش کند، باید ارتباطی موثر با سایر حوزه های استان نیز داشته باشد که این امر، بی شک نیاز به جامعیت بالایی دارد.
وی با بیان اینکه فرماندار، به عنوان نماینده عالی دولت و حاکمیت، باید در همه سطوح با رعایت موازین اخلاقی، به امور شهری نظارت داشته باشد، خاطر نشان کرد: اگر امروز زخم های کهنه ای در برخی سطوح جامعه وجود دارد، این امر به دلیل عدم تصمیم گیری قاطع و نداشتن اقتدار در نظارت و برنامه ریزی است.
موسوی بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاران در حوزه های مختلف تاکید کرد و گفت: همه مدیران باید زمینه حضور و فعالیت سرمایه گذاران را فراهم کنند و همه موانع پیش روی آنها را در جهت توسعه استان از پیش رو بردارند.
معاون سیاسی- امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با انتقاد از عملکرد برخی واحدهای معدنی و تولیدی استان که به وظایف اجتماعی خود عمل نمی کنند، گفت: متاسفانه برخی واحدهای معدنی و تولیدی در استان با نام ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری، از همه امکانات دولتی در سطوح مختلف استفاده می کنند؛ اما متاسفانه وظایف اجتماعی خود را انجام نمی دهند که باید به این موضوع رسیدگی شود.
در این جلسه از زحمات رسول بیات، فرماندار پیشین قدردانی و بهروز مهدوی به عنوان سرپرست فرمانداری زنجان معرفی شد.
8068
دریافتت وانتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.