پروین علیجانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که نیمی از فرآورده های خونی توسط زنان مصرف می شود اما میزان مشارکت آنها همچنان روند نزولی نشان می دهد.
وی یادآوری کرد: نیاز به فراورده های خونی دائمی و همیشگی بوده و مشارکت های گروه های مختلف به ویژه زنان در تامین آن، نقش بسزایی دارد.
وی بیان کرد: اغلب زنان به دلیل تصورات نادرست از قبیل ترس از کم خونی از اهدای خون صرف نظر می کنند اما باید به این موضوع توجه داشت که رعایت رژیم غذایی صحیح و مصرف قرص آهن از مشکلات احتمالی جلوگیری می کند.
علیجانی افزود: طی مهر امسال سه هزار و 333 نفر به مراکز اهدای خون زنجان و ابهر مراجعه کردند که از این تعداد 2 هزار و 329 خون اهدا کردند.
مسئول دفتر جذب و حفظ اهدا کنندگان خون اداره کل انتقال خون استان زنجان ادامه داد: طی مدت یاد شده 128 نفر از بانوان این استان خون اهدا کردند که 5.4 درصد از مجموع اهدایی را شامل می شود اما در مقایسه با مدت مشابه کاهش 1.5 درصدی مشارکت این قشر را نشان می دهد.
وی اظهار کرد: از مجموع مراجعه کنندگان خون به مراکز اهدای خون استان، یکهزار و 535 نفر معادل 66 درصد اهدا کنندگان مستمر هستند.
علیجانی افزود: در مدت یاد شده 71 نفر نیز پلاسما و پلاکت اهدا کردند که 2.5 درصد را تشکیل می دهد و در مجموع اهدای خون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییر چندانی نداشته اما شمار مراجعه کنندگان افزایش 12 درصدی را نشان می دهد.
به گفته ی، این مسئول شهروندان می توانند همزمان با 30 صفر روز شهادت امام هشتم برای اهدای خون از ساعت 8 الی 13 به مرکز اهدای سعدی واقع در چهارراه سعدی شهر زنجان مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، 94 درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و بقیه زنان تشکیل می دهند.
سالانه حدود 23 هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و مورد استفاده بیماران قرار می گیرد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.