به گزارش ایرنا، میرحیدر رضوی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان افزود: در عملکرد سال 94 که سال 95 مورد رسیدگی قرار گرفت، در مجموع سه هزار و 299 اظهارنامه دریافت و یک هزار و 464 برگ تشخیص صادر شد.
وی یادآورشد: 335 مورد برگ معافیت صادر، اظهارنامه 67 نفر پذیرفته و به اعتراض 292 مودی معترض رسیدگی شد.
رضوی با بیان اینکه 662 مودی نسبت به مالیات تعیین شده تمکین کردند، اظهار کرد: در 372 پرونده نیز اعلام تعطیلی شده بود که پذیرفته شد.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: در مجموع سه هزار و 192 پرونده جمع بندی شد و هم اکنون در مسیر رسیدگی است.
وی خاطرنشان کرد: به موجب ماده 141 قانون امور مالیاتی، تمام صادرکنندگان از پرداخت مالیات معاف هستند و تاکنون مالیاتی از آنان دریافت نشده و از این پس هم دریافت نخواهد شد.
رضوی تاکید کرد: صادرکنندگانی که مدعی پرداخت مالیات هستند، به علت معاملات انجام شده داخلی آنان است.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: در سال 95، 320 میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده مسترد شد.
وی ادامه داد: در 6 ماهه نخست امسال 110 میلیارد ریال استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادر شده است.
رضوی به افزایش شعبات رسیدگی به پرونده های مودیان مالیاتی به 9 شعبه اشاره و اضافه کرد: در سال 94، 6 هزار و 697 پرونده و در سال جاری 11 هزار و 95 پرونده در شورای حل اختلاف رسیدگی شد.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: مجموع مودیان بهره مند شده از بخشودگی جرایم مالیاتی به هشت هزار و 716 نفر می رسد که 890 نفر آنان از بخشودگی 100 درصدی برخوردار شده اند.
وی تعداد کل مودیان مالیاتی را 120 هزار نفر و تعداد تولیدکنندگان مودی مالیاتی را هفت هزار و 500 اعلام کرد و از تقسیط مالیات یک هزار و 736 پروند خبر داد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان در ادامه این جلسه از اجرای پایش های فصلی فضای کسب و کار توسط اتاق ایران اشاره کرد و گفت: در این ارزیابی ها، 13 استان تمام انتظارات را برآورده کرده اند که زنجان هم یکی از آنها محسوب می شود.
غلامحسین جمیلی افزود: جایگاه فضای کسب و کار استان زنجان طی سه فصل پاییز و زمستان 95 و بهار 96، همواره رو به بهبود بوده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان هم گفت: پیش از این مسئولیت ارزیابی فضای کسب و کار کشور بر عهده وزارت اقتصاد و دارایی بود که از سال گذشته به اتاق ایران محول شده است.
ابوالفضل عباسچیان اظهار کرد: رتبه زنجان در ارزیابی پاییز سال گذشته 19 بود که در زمستان همین سال به 14 و در بهار سال جاری به 9 رسیده است.
وی از استقبال سایر استان ها برای بهره گیری از پنجره واحد و نقشه راه سرمایه گذاری خبر داد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.