هدایت صفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خیران و مردم نیکوکار این استان طی هفت ماهه سال گذشته نیز یک میلیارد و 150 میلیون تومان به مراکز نیکوکاری کمک کردند که این رقم در سال جاری با اطلاع رسانی انجام شده رشد نشان می دهد.
وی اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم این نهاد گسترش مراکز نیکوکاری یا محوریت مساجد و مراکز خیری است و در این ارتباط گام های موثری برداشته شده است.
صفری افزود: هم اکنون چهار مرکز نیکوکاری در شهر زنجان فعال است و با اقدامات انجام شده مسجد امام محمد باقر شهر زنجان واقع در اراضی نیز به زودی به مرکز نیکوکاری تبدیل می شود.
وی اظهار کرد: این مراکز به صورت داوطلبانه و کاملا افتخاری فعالیت می کنند و هیچ نوع حقوق و یا دستمزد به فعالان داده نمی شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: این نهاد تلاش دارد شمار مراکز نیکوکاری در دیگر شهرهای تابعه استان را افزایش دهد و تاکنون کارهای خوبی در این حوزه انجام گرفته است.
وی اظهار کرد: زنجان به لحاظ درآمدی و رشد مشارکتها جز استانهای پنج و یا 6 کشوری قرار دارد و این موضوع بیانگر حس نوعدوستی و دیگر خواهی خیرین حکایت دارد.
صفری خاطرنشان کرد: فعالیت مراکز نیکوکاری این استان از سال 92 با محوریت مساجد آغاز شده و بدنه مدیریتی و اجرایی این نوع مراکز نیز از هیات امنای مساجد، افراد برجسته و معتمدین محلات و بر اساس انتخاب اهالی هر محل تشکیل‌شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.