فرانک ایمانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وقتی مساله اجتماعی از یک حدی شدت بیشتری یافته یا به نوعی نارضایتی در جامعه مطرح شود آن وقت به یک آسیب تبدیل می شود.
وی یادآوری کرد: بر این اساس و تعدادی از آسیب اجتماعی در جامعه وجود دارد که اگر شدت و تعداد موارد بروز آن در جامعه افزایش یابد، عموم جامعه نسبت به انها اعتراض خود را نشان می دهند.
ایمانی افزود: در این ارتباط به نظر می رسد خشونت علیه مردان به مرحله حادی در کشور نرسیده اما به هر حال در همه جوامع درصدی از این موضوع وجود دارد و این مهم بدلیل ماهیت در کنار هم بودن انسان ها اتفاقاتی را رقم می زند.
رئیس گروه آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: زنان و کودکان آسیب پذیرترین گروههای جامعه در ارتباط با خشونت های خانوادگی هستند و این موضوع بخاطر تغییر در ساختارهای جامعه، عوامل متعدد یا انتقال فرهنگ، گذر از مرحله سنتی به مدرنتیه رخ می دهد و گروههای یاد شده بیشترین صدمات را متحمل می شوند.
وی اظهار کرد: بر این اساس ورود کردن به موضوع خشونت خانوادگی بدلیل قداست خاصی که دارد، شمشیر دولبه ای محسوب می شود و این کار باید با ظرافت خاصی انجام شود.
ایمانی افزود: بنابراین این سازمان مقوله پییشگیری در مورد آسیبهای اجتماعی بویژه وقوع خشونت خانوادگی را مورد توجه قرار داده و وقتی از یک حدی فراتر رفته و به عوارض جبران ناپذیر تبدیل می شود، مداخله انجام می گیرد.
به گفته این کارشناس، برای اقدامات لازم در خشونت علیه زنان تابوها و برداشت ها، مقداری حساسیت و موانعی هم وجود دارد.
ایمانی خاطر نشان کرد: دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی حمایت از زنان آسیب دیده را با همکاری دستگاههای متولی امر آغاز کرده و در این خصوص نیز حرکت های خوبی آغاز شده است.
به گفته وی، هم اکنون 22 خانه امن برای زنانی که مورد خشونت قرار می گیرند در کشور فعال است.
7320/8068
خبرگار: اعظم شامی *** انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.