داود کارگرزاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همه آسانسورها مشمول استاندارد اجباری هستند و این موضوع بارها برای مردم یادآوری شده است.
وی یادآورشد: تاکید کرده ایم که مردم تا زمانی که آسانسورها تاییدیه ایمنی و کیفیت را دریافت نکرده اند، از آن استفاده نکنند.
کارگرزاده اظهار کرد: در صورتی که آسانسوری این گواهی را دریافت نکرده باشند و مردم از آن استفاده کنند و حادثه ای رخ دهد، تمام مسئولیت آن بر عهده مالک یا مدیر ساختمان است.
مدیرکل استاندارد استان زنجان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مردم باید از نصابانی برای نصب، مونتاژ، تعمیر و تجهیز آسانسور استفاده کنند که مجوز فعالیت خود را از سازمان صنعت، معدن و تجارت دریافت کرده باشند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت به هر شخصی مجوز نصب، مونتاژ، تعمیر و تجهیز آسانسور صادر نمی کند و به حتم باید فرد متقاضی آموزش های لازم و کافی را دیده، تجربه کافی را داشته و از مکان مناسب برخوردار باشد.
کارگرزاده تاکید کرد: از سوی دیگر عملکرد افرادی که مجوز فعالیت خود را از سازمان صنعت، معدن و تجارت دریافت می کنند، قابل پذیرش و پیگیری است.
مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: مردم باید متوجه باشند که گواهی تاییدیه ایمنی و کیفیت صادر شده اعتبار یک ساله دارد و پیش از آنکه اعتبار آن به اتمام برسد باید تقاضای بازرسی ادواری کنند.
وی ادامه داد: طی یک سال اعتبار گواهی تاییدیه ایمنی و کیفیت، نصابان آسانسور خدمات ارائه می دهند و باید به طور مستمر کیفیت و عملکرد آسانسورها را رصد کنند.
کارگرزاده اضافه کرد: مالکان و مدیران ساختمان دقت داشته باشند که در قرارداد نصب آسانسور به حتم بند ارائه خدمات پشتیبانی قید شده باشد.
مدیرکل استاندارد استان زنجان ادامه داد: کارگروه استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات تمام دستگاه های دولتی استان را مکلف به دریافت گواهی تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسورها کرده است.
وی با بیان اینکه بسیاری از این آسانسورها شناسایی شده اند، از صدور گواهی تاییدیه ایمنی و کیفیت برای 90 درصد آنها خبر داد.
کارگرزاده افزود: برخی از مدیران حتی نسبت به پلمپ آسانسورهای خود تا زمان مناسب و استانداردسازی آن اقدام کرده اند.
مدیرکل استاندارد استان زنجان بیمارستان ها را نخستین نهادهایی دانست که نسبت به استانداردسازی آسانسورهای خود اقدام کرده اند و گفت: مراکز درمانی همکاری خوبی داشتند و همواره برای ارزیابی آسانسورهای خود اقدام می کنند.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.