به گزارش ایرنا، فریبا درخشان نیا روز یکشنبه در آئین افتتاح مرکز حمایت - آموزشی کودک و خانواده زنجان افزود: اساس این مراکز بر حمایت کودک و خانواده قرار دارد و برای کودکان کار به دنبال این هستیم که با تامین معاش و نیازمندهای خانواه هایشان به این کار مبادرت نکنند.
وی بیان کرد: برای اولین بار مفهوم کودک کار در برنامه ششم توسعه مطرح شده و تاکنون به این موضوع مهم توجه نشده بود و از موفقیت های اساسی بهزیستی است که مسائل اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و این مهم به کاهش آسیبها منجر می شود.
درخشان نیا افزود: بر این اساس بسته حمایتی کودکان و خیابانی توسط این سازمان تدوین شده و به روز رسانی خواهد شد که در نهایت اثر بخشی فعالیت های این دفتر به ثمر خواهد نشست و همکاری و تعامل دستگاههای بین بخشی نتایج بهتری به دنبال دارد.
وی اظهار کرد: هر کجا آمار مسائل اجتماعی بسیار کمتر باشد، می توان گفت جامعه از سلامت روانی بیشتری برخوردار است و این حاصل با کار مضاعف و کار گروهی میسر می شود.
این مسئول ادامه داد: دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی فعالیت های متعددی دارد و بویژه در مورد کودکان و زنان آسیب دیده اجتماعی اقدامات ویژه ای را انجام می دهد.
وی اظهار کرد: آمارها نشان می دهد قریب به 70 درصد کودکان خیابانی تهران را اتباع بیگانه غیرمجاز تشکیل می دهد و جلساتی برای تعیین و تکلیف این کودکان برگزار شد ه است

***سال گذشته 2 هزار 760 کودک آزاری گزارش شد
این مسئوول همچنین در جمع خبرنگاران استانافزود: یک زنجان ی از موضوعات مهم در مورد کودکان ، آزار جنسی بوده و بخشی از این اتفاقا از طریق فضای مجازی اطلاع رسانی می شود و از طرفی حساسیت مردم را به این موضوع افزایش داده است.
درخشان نیا افزود: وقوع چنین مسائلی از قبل وجود داشته اما اطلاع رسانی هایی که انجام گرفته حساسیت را به مراتب افزایش داده و عوامل مختلفی در بروز آن دخالت دارد.
وی اظهار کرد: یکی از سازمان های تخصصی در این حوزه بهزییستی و یکی از مصادیق خشونت، بحث کودک آزای است و در کنار این موضوع آموزش و پروزش نقش اساسی دارد و در این خصوص مداخلاتی در موضوع تعریف شده است.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: آموزش های خود مراقبتی به کودکان می تواند در پیشگیری از کودک آزاری بویژه آزار جنسی تاثیر گذار باشد.
وی بیان کرد: اگر حمایت های قضایی تعریف شود و چه بسا در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان نیز که در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است این موضوع توجه شود، بتواند به این موضوع کمک کرده و در نهایت امنیت و مداخلاتپ یشگیرانه بیشتری را برای کودکان بوجود آید.
درخشان نیا افزود: هر کس در کوردکی خشونت را تجربه کرده در بزرگسالی خود می تواند به این کار مبادرت کند و باید از تمامی ظرفیت های به ویژه فضای هنری و فضای مجازی برای آگاهسازی استفاده کرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: همه کسانی که مسئولیت سرپرستی و مراقبت از کودکان را برعهده دارند حتی در قالب موسسات دولتی هم اموزش های لارم را باید دیده و ارائه دهند.
وی اظهار کرد: فردی که آزار جنسی انجام می دهد، از سلامت روحی و روانی لازم برخوردار نیستند و برای این مهم نیز اقدامات پیشگیرانه از طریق دستگاه های متولی امر انجام شود.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار :اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.